Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Joru
:D Tänkte väl... Hade varit kul men det blir till att vänta en månad till då .........
Skulle vilja att Volvos nya sida "Min Volvo" öppnade snart. Där ska man ju igen kunna följa ordern som jag förstår det.
av ZizzoZ
Joru skrev::D Tänkte väl... Hade varit kul men det blir till att vänta en månad till då .........
Skulle vilja att Volvos nya sida "Min Volvo" öppnade snart. Där ska man ju igen kunna följa ordern som jag förstår det.
Ja, jag blev lite lätt deprimerad när jag såg att den inte gick o använda :P Man får ringa till säljaren o fråga några gånger om dagen :P
av ZizzoZ
La till Fjärrstart till dieselvärmaren och stänkskydd bak+fram idag. :) 17 november är fortfarande datumet som återförsäljaren har o ge mig :) då kommer den hit =)
Användarvisningsbild
av Joru
Kul! Funderar på att eftermontera stänkskydd på min... kan vara bra att ha. Själv ska jag hämta min bil nu på torsdag 4:e :D
Ska bli riktigt roligt att äntligen få se den! Fasen vad tiden går långsamt nu :???:
av ZizzoZ
Joru skrev:Kul! Funderar på att eftermontera stänkskydd på min... kan vara bra att ha. Själv ska jag hämta min bil nu på torsdag 4:e :D
Ska bli riktigt roligt att äntligen få se den! Fasen vad tiden går långsamt nu :???:
Ja du, jag är inte alls avundsjuk :evil: Vill ju oxå ha min bil :P Jag hade tänkt att eftermontera det jag med, men har svårt för att borra i nya bilen även om det bara är i plasten :roll: Du får åka till apoteket och köpa sömnpiller så du kan sova till på torsdag och så får du sjukskriva dig från jobbet :mrgreen:
av ZizzoZ
Fick precis ett samtal från Säljaren, bilen har kommit och dom är nästan klara med allt jobb på den, Den ska bara besiktas och så ska jag köra ner vinterdäcken till dom imon så dom kan montera :D Den va beräknad att komma hit den 17e November. Det har inte ens gått en månad sedan jag beställde :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av poseidon
Jag undrar lite över prissättningen på D3 kontra bensinarna T4/T5. Det skiljer 40 tkr till T4 samt 10 tkr till T5. Det är många liter bensin som man kan köpa. Visserligen ingår ju värmaren i D3 som är grymt praktisk.
Förr tyckte jag Volvo hade vettig nivå på dieselpriserna men i takt med efterfrågan så har de sprungit iväg ordentligt.

Kommentarer?
Användarvisningsbild
av Variosboy
poseidon skrev:Jag undrar lite över prissättningen på D3 kontra bensinarna T4/T5. Det skiljer 40 tkr till T4 samt 10 tkr till T5. Det är många liter bensin som man kan köpa. Visserligen ingår ju värmaren i D3 som är grymt praktisk.
Förr tyckte jag Volvo hade vettig nivå på dieselpriserna men i takt med efterfrågan så har de sprungit iväg ordentligt.

Kommentarer?
Utan att ha kollat eller att ha någon aning, men hur ser andrahandsvärdet ut på diesel kontra bensin?
Även om volvo har "fel" prissättning så kanske det vägs upp av andrahandsvärdet!?
Användarvisningsbild
av poseidon
Svårt med helt nya bensinmotorer. Skulle tippa på att dieseln har högre 2:a värde. Annat kanske när T4F kommer om den nu gör det.
av sandberg80
Håller med om att Volvos dieselbilar är överprissatta. D3:an är ju lite av en instegsvariant (1.6 går ju inte ens att få med automat) och då är nypriset helt bas och manuell över 300 000:-.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Har försökt hitta mer info om detta. Mul[…]

Sänka volvo 740 40mm?

Så länge du inte har några vä[…]

Volvo 760 mätarhus

Hej, belysning i mätarhus samt vid fläkt[…]

Köpråd v60 2015-2016, D4