Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SverreK
Momentum skrev:jag satte dit efter några veckor - Klar förbättring
Låter toppen. Blir till att handla ett par lappar. Nitade du fast dem eller använde du bara skruvarna? Något klet emellan? Sista frågan: Både fram och bak?? :D

/Sverre
av Moody
VXC70 skrev:dom saknas på nya bilar för de här med aerodynamiken som är viktigt nu när bilarna ska gå så snålt som möjligt. (eftersom de är tillval nu) förr vare väll standard iaf :P
Japp, standard fram på MY08-09, togs bort till MY10 då jakten på dropparna och g/km blev för stor...
Användarvisningsbild
av Momentum
SverreK skrev:
Låter toppen. Blir till att handla ett par lappar. Nitade du fast dem eller använde du bara skruvarna? Något klet emellan? Sista frågan: Både fram och bak?? :D

/Sverre
1745:- monterat och klart - fram och bak
Användarvisningsbild
av palmqvist
På MY10 XC som jag har så skruvades de fast tog kanske 5min extra / däck när jag bytte till vinterdäcken. En klar förbättring sedan dess
Användarvisningsbild
av eperste
SverreK skrev:

/Sverre
Jag betalade 290:- per par fram/bak. Det följer med monteringsanvisning.
Monteringen är enkel. Jag behövde bara ta bort däcken i bak. Det medföljer självhäftande plastbitar som skall fästas på den lackade plåten. Stänkskydden fästes i befintliga skruvhål samt att man får borra nya hål i plastskärmen där man andvänder medföljande popnitar.
OBS man gör inget arbete i plåten endast i plasten.

/eperste
av SverreK
eperste skrev:Jag betalade 290:- per par fram/bak. Det följer med monteringsanvisning.
Monteringen är enkel. Jag behövde bara ta bort däcken i bak. Det medföljer självhäftande plastbitar som skall fästas på den lackade plåten. Stänkskydden fästes i befintliga skruvhål samt att man får borra nya hål i plastskärmen där man andvänder medföljande popnitar.
OBS man gör inget arbete i plåten endast i plasten.

/eperste

Tack för tipset :). Jäkligt skumt dock... Pratade med min bror som har en V70II MY2009 Ocean Race. Han tvättar sällan bilen och menar att den inte blir så smutsig. Vad jag kunde se på hans bil så fanns där inga stänkskydd monterade.

/Sverre
Senast redigerad av 1 SverreK, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Det där är nog bara en fråga om "hur långt är ett snöre" plus vilken färg det är på bilen.

Vissa tycker helt enkelt inte att en lätt smutsig bil är smutsig alls. Man har helt enkelt olika krav..
Användarvisningsbild
av AWWD
Har monterat på min XC70 -08 och visst blir det bättre. Gick dessutom att skruva i/ur skruvarna utan att ta bort hjulen när jag använde en vinklad torx. Har Qpax-bågar efter sidorna så framtill fick jag "karva ur" lite för att få dit dem. Noterar att det baktill på XC-70 sprutar skit från hjulet precis ovan övre kanten på stänkskyddet.

/awwd
Användarvisningsbild
av palmqvist
AWWD skrev:Noterar att det baktill på XC-70 sprutar skit från hjulet precis ovan övre kanten på stänkskyddet.

/awwd

Man kanske skulle bredda skärmarna lite :) Visst hjälper stänkskydden men inte helt tyvär, kör själv mycker på blöta kladdiga grusvägar o innan jag satte på dem så såg billen ut som en lerhög, nu är det betydlgit bättre o förhoppnisvis skyddar de mot grus sprut etc-....

@yrrol3 , Vill du ha fancy skivor så bli[…]

Vad som händer om man bara har en USB-port ve[…]

230fk går snålt

En liten tanke jag har är om min turbo lä[…]

Kan man felsöka haldexen genom att ta ur s&au[…]