Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

HenrikM skrev:He he, köpte en läderrengöring i USA som är helt enorm, blir som nytt oavsett vad som är i sätet. En annan anledning till den mörka dynamic inredningen är att den nya bilen är silvermetallic. Är inte snyggt med ljus inredning och ljus bil, skall vara en mörk bil likt mörkgråmetallic som jag har idag och du också, då är det helrätt! Har alltid tyckt silvermetallic är en tråkig och "färglös" färg, men så var jag förbi hos Volvohandlaren. Där stod det en fullmatad silvermetallic v70 med sportchassi, tonade bakrutor, vinge mm, och den hade de svarta Fortuna Diamond cut 18" hjulen på. Sä jäkla läckert med kontrasten mellan silvermetallic och de feta svarta hjulen, tycker jag iallafall :D
Ljusmetallic är den nya trendfärgen. Den är def på fäg tillbaka. Håller med dig helt - Ljus bil mörk interiör och vice versa. Så har jag alltid haft på de fyra, fem senaste bilarna :-) Skulle kunna tänka mig den själv men jag byter om ett år så får se hur man resonerar då......
micketrono skrev:HenrikM...vad heter skinnrengöringen du köpte? Jag har köpt Volvos egen men den funkar väl inte till 100% tycker jag...jag har ljust skinn...

Mvh Micke!
Jag kör också med Volvos kit för ljus läderklädsel. Dock gnuggar jag i alla "skrynklor" i lädret och då blir det helt rent. Brukar använda det 2 ggr/år och sedan kör jag med Wipes däremellan.
HenrikM skrev:Emil: Jag skickade ett meddelande till dig men inget svar, den skylthållaren du har bak "volvocars.com" VAr har du fått tag på den? Brukar ju stå bilhandlarens namn vanligtvis.
Hmmm....konstigt för jag har inget meddelande i inboxen här. Du kanske menade e-mail? isf beror det på att jag inte kollat på några dagar. Jo det är så enkelt att jag hämtat ut den på Volvobil direkt i Torslanda då det är en tjänstebil. Det borde ju kunna gå att få en sådan eller beställa om du vill misstänker jag. Dock hade jag föredragit en med kromad kant helt utan namn :-)
HenrikM skrev:Emil: Jag skickade ett meddelande till dig men inget svar, den skylthållaren du har bak "volvocars.com" VAr har du fått tag på den? Brukar ju stå bilhandlarens namn vanligtvis.
Från Volvo Bil i Göteborg gissar jag på.
XC90_Executive skrev:
Från Volvo Bil i Göteborg gissar jag på.
japp :) jag hann svara innan du han trycka på sändknappen :-)

Det är aningen svårt att se på bi[…]

B6304

Kan inte lägga i växel V70

Tack för svar! Det visade sig att det var ena[…]

760 tändningslås?

Kabelbrott på kabeln till solonoiden var fel[…]