Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av viktore
Mig veterligen finns det ingen diesel med 300hk på gång. Det är ju namngivningssystemet som visas. En eventuell diesel med 300hk får namnet D8, därmed inte sagt att Volvo kommer producera en sådan motor.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Henry_Fågeljazz skrev:Någon som kan svara på när och i vilka modeller de nya dieslarna kommer.

Dessa motorer omnämns här:

http://www.aftonbladet.se/kampanj/volvo ... 6864601.ab

Skulle vara kul med denna kraft under huven.

För närvarande har jag 225 hk och 460 Nm men man blir ju aldrig nöjd. 8)

Hälsningar

Henry
Dieselhybriden kommer sannolikt med 205 hästaren plus 100 hk elmotor = 305 hästar. Det kan vara ett sannolik alternativ.
av Enzo
viktore skrev:Mig veterligen finns det ingen diesel med 300hk på gång. Det är ju namngivningssystemet som visas. En eventuell diesel med 300hk får namnet D8, därmed inte sagt att Volvo kommer producera en sådan motor.
Kolla båtmotorerna! ;)
av mårre
Vad gäller båtmotorerna:
Volvo Penta D3 (=5 cyl , 2,4 l) har en maxeffekt på 220 hk, Längd c:a 750mm, vikt c:a 300 kg. Samma block som bilmotorn.
Volvo Penta D4 (=4 cyl , 3,7 l) har en maxeffekt på 260 hk, Längd c:a 800 mm, vikt c:a 500 kg
Volvo Penta D6 (=6 cyl , 5,5 l) har en maxeffekt på 435 hk, Längd c:a 1000 mm, vikt c:a 600 kg

Vi lär nog inte se någon sådan D4:a eller D6:a i en bil.
av linois
Henry_Fågeljazz skrev:Någon som kan svara på när och i vilka modeller de nya dieslarna kommer.

Dessa motorer omnämns här:

http://www.aftonbladet.se/kampanj/volvo ... 6864601.ab
Skulle vara kul med denna kraft under huven.

För närvarande har jag 225 hk och 460 Nm men man blir ju aldrig nöjd. 8)

Hälsningar

Henry
Jag har som du och visst skulle det vara trevligt med lite till :D .
Vet du om det finns något, inte alltför kostsamt som vi kan göra för att skrämma bilen lite till?
Jag skulle vara ganska nöjd om jag fick lite mer ljud i min. Skulle vilja ha ett annat avgassystem :D .
Såg ett klipp från Heico där det lät i mina öron väldigt trevligt. Tyvärr köster det alldeles för mycket :cry:
Vet inte vad det finns för alternativ men Ferrita hade något sportsystem till våra till inte allför stor penning.

Jag ska forska lite i det angenäma problemet, för visst är det trevligt med maffigt vrid och trevligt ljud utan att det drar bränsle som en V8:a :-)-)
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Jag ger mig nog inte på avgasröret. Däremot ger ju BSR:s trim betydligt mer kraft. Jag vill dock inte riskera garantin så jag nöjer mej med Polestars programvara.

Hälsningar

Henry
av linois
Henry_Fågeljazz skrev:Jag ger mig nog inte på avgasröret. Däremot ger ju BSR:s trim betydligt mer kraft. Jag vill dock inte riskera garantin så jag nöjer mej med Polestars programvara.

Hälsningar

Henry
Visst skulle det vara trevligt med BSR:s men jag håller med dig och håller mig till Polestar.

Mvh Mattias
Användarvisningsbild
av VolvoB20
mårre skrev:Vad gäller båtmotorerna:
Volvo Penta D6 (=6 cyl , 5,5 l) har en maxeffekt på 435 hk, Längd c:a 1000 mm, vikt c:a 600 kg
Vi lär nog inte se någon sådan D4:a eller D6:a i en bil.
D6 435 hk = 532.000 kr

Vill man ha med även drevet kostar motorn 1,5 mille ..... helt bizzart....

Fan det är ju mer än vad hela bilen får kosta. :-O)
av mårre
Jo, Volvo Penta tar hutlöst betalt för sitt nya IPS-drev med dragande propellrar..
D3 motorn på 220 hk kostar 292.000:-! Men då får man ju med ett backslag också.

Det varierar med årsmodeller och när ty[…]

230fk går snålt

Lite dum fråga men är du säker p&a[…]

Hej funderar på att byta ratt, har en MY 201[…]