- tis 12 okt 2010, 14:05
Jeg får feilmelding: "larmsystem service erfördras" på min V70.
Følgende feilkoder er lest ut:
CEM – B112C87 Rörelsessensor kupe-Buss-/meddelande feilmeddelande saknas.
Mest trolig er det feil i IMS/Rörelsessensor.
Feilkoder er lest ut av Volvoverksted i Norge.
Bilen er kjøpt i brukt Sverige for ca 1 år siden og exportert til Norge.
Bilen er nå 2,5 år så nybilgarantien gjelder ikke lenger men jeg kan fortsatt reklamere på bilen (den er ennå ikke 3 år).
Så til spørsmålet:
Hvordan kan jeg bevise at feilen er en "Ursprungsfel"?
I følge svensk forbrukerlov så må jeg som kunde bevise en eventuell "Ursprungsfel"(stemmer ikke dette?)
Jeg mener å ha lest en plass at det er mange Volvoer har eller har hatt problemer med Rörelsessensor i kupe.
Vil prøve å unngå at Volvoversksted i Norge bruker flere (kostbare) timer på feilsøking - og så vil ikke forhandler/fabrikk dekke feilen da jeg ikke klarer å bevise at dette er en "ursprungsfel".
Følgende feilkoder er lest ut:
CEM – B112C87 Rörelsessensor kupe-Buss-/meddelande feilmeddelande saknas.
Mest trolig er det feil i IMS/Rörelsessensor.
Feilkoder er lest ut av Volvoverksted i Norge.
Bilen er kjøpt i brukt Sverige for ca 1 år siden og exportert til Norge.
Bilen er nå 2,5 år så nybilgarantien gjelder ikke lenger men jeg kan fortsatt reklamere på bilen (den er ennå ikke 3 år).
Så til spørsmålet:
Hvordan kan jeg bevise at feilen er en "Ursprungsfel"?
I følge svensk forbrukerlov så må jeg som kunde bevise en eventuell "Ursprungsfel"(stemmer ikke dette?)
Jeg mener å ha lest en plass at det er mange Volvoer har eller har hatt problemer med Rörelsessensor i kupe.
Vil prøve å unngå at Volvoversksted i Norge bruker flere (kostbare) timer på feilsøking - og så vil ikke forhandler/fabrikk dekke feilen da jeg ikke klarer å bevise at dette er en "ursprungsfel".
11 XC70 D5 Summum
Solgt: 09 V70 II 2.4d Summum 4c
Solgt: 05 V70 D5 Summum 4c
Solgt: 00 V70N 2.4t
Solgt: 09 V70 II 2.4d Summum 4c
Solgt: 05 V70 D5 Summum 4c
Solgt: 00 V70N 2.4t