Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kave
supersonic skrev:Jag kör min nya 525D Man Touring på 0,45 om man kör lagligt plus inte försöker hålla uppe hastigheten i de värsta backarna. Fast detta är ju ingen SUV... :lol:

XC60 MY10 2.4D med 245hk/520nm cirka 0.80 blandad körning. :mrgreen:
Ja, och min xc70 har också visat 0,45 någon gång så då drar de lika.

Om någon är intresserad av en något, host, rimligare uppgift så kan man kolla spritmonitor.de
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2

Själv var jag intresserad av en 530i tills jag insåg att 0.78 ligger väldigt långt från verkligheten. Precis som med Volvos uppgifter
Användarvisningsbild
av supersonic
Haha, nej din XC70 kör du inte på 0.45. Så det så... :mrgreen:

Har haft 2 st XC70 och de går inte att köra så snålt som min BMW. :wink:
av viktore
supersonic skrev:Haha, nej din XC70 kör du inte på 0.45. Så det så... :mrgreen:

Har haft 2 st XC70 och de går inte att köra så snålt som min BMW. :wink:

Är du på riktigt?
Man kan nästan tro att du är en utsänd infiltratör direkt från autopower :mrgreen:
Användarvisningsbild
av supersonic
Haha, uppskattar XC60'n när man ska ut på sämre vägar och i stan, BMW för landsvägåkningen och förbrukningen!

Tror det är ganska vanligt att man gillar både BMW och Volvo... Men även om vi är på ett volvoforum så är det sista jag tänker göra att inte säga ifrån när folk kommer med massa dumheter. Däremot kan man tycka olika, men vissa är så blinda av Volvokärlek att de glömmer verkligheten och konkurrensen.

Gillar båda märkena skarpt!

Sen har jag förmånen att köpa den bil jag vill, när jag vill. Byter bil ofta och kan jämföra märken emellan. XC60 är en mycket mycket bra bil. Dock hade jag valt XC70 om det inte hade varit för de lite för korta framsätena.
Användarvisningsbild
av kave
supersonic skrev:
Tror det är ganska vanligt att man gillar både BMW och Volvo... Men även om vi är på ett volvoforum så är det sista jag tänker göra att inte säga ifrån när folk kommer med massa dumheter. Bla bla bla
Och vad tror du jag just gjorde? En 525d drar precis lika lite som en XC70, 0,45l/mil i verklig förbrukning.

Om du bemödat dig med att läsa länken jag gav dig hade du sett det totalt orimliga i fantasierna.
Vad min bil drar exakt syns väl ganska tydligt nedan?
Användarvisningsbild
av kave
Min förbrukning har gått neråt det senaste.
Den ligger nu i snitt på 8.55L/mil.
Som lägst har bilen dragit 6,7L/mil och som mest 11,2L/mil under 8000 Mil.
Intressant att 18" fälgar med hancook däck inte drar mer än original Continental på 17", snarare mindre.
Vidare kan jag konstatera att längre körningar i högt tempo drar ner förbrukningen. Två 45 milsetapper i 140km/h och uppåt drar ner förbrukningen.
Jag kan återigen rekommendera spritmonitor.de för att logga förbrukningen:

http://www.spritmonitor.de/en/detail/327526.html
av ZizzoZ
kave skrev:Min förbrukning har gått neråt det senaste.
Den ligger nu i snitt på 8.55L/mil.
Som lägst har bilen dragit 6,7L/mil och som mest 11,2L/mil under 8000 Mil.
Intressant att 18" fälgar med hancook däck inte drar mer än original Continental på 17", snarare mindre.
Vidare kan jag konstatera att längre körningar i högt tempo drar ner förbrukningen. Två 45 milsetapper i 140km/h och uppåt drar ner förbrukningen.
Jag kan återigen rekommendera spritmonitor.de för att logga förbrukningen:

http://www.spritmonitor.de/en/detail/327526.html
Nu har jag lagt till min beställda bil där på spritmonitor så ska jag försöka komma ihåg o fylla i varje gång jag tankat :) Ska bli kul o kunna följa snítt förbrukning o så :) Tack för tipset. Hade något liknande program till min mobil på android market men det va inte km utan miles och så va det bara Us dollar :P
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Ja det är bilar med Sensus och det är […]

Pilot Assist

Ja, det finns olika varianter, beroende på h[…]

Skrynkliga förrsidor

Alla 940 har dåliga dörrsidor om solen[…]

Bakaxelfråga 740?