Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag missade barnsäkerhetslåset man kan styra från förardörren. Den saknar jag på min bil. Tycker att det hade varit grymt smidigt att kunna välja att öppna dörren innifrån vid behov, främst för hustrun (eller för att bli utsläppt själv).
Vi valde HGV-paketet för 12V och tonade rutor och då fick man den elektriska bakluckan för liten merkostnad tyckte vi. Inget jag hade betalat separat för, men det var den funktion som jag blev mest positivt överraskad av. ALDRIG smutsiga händer från baklyckan igen... Nåja, oftast. Man kan helt enkelt undvika att ta i utsidan efter 50 mil på slaskiga vintervägar. Väldigt trevligt.

I övrigt tycker jag att ni specat en fantastiskt trevlig bil. Vi valde mörkt skinn för att det är mer praktiskt. Mina erfarenheter säger att ljust skinn blir missfärgat av Jeansen i första hand och av annan smuts (skor, mat, kräks mm) i andra hand.

Lycka till
/Tobias
Jag fick ingen möjlighet att välja till herrgårdsvagnspkt till min V70 summum My10. Så jag fick lov att tona i efterhand. Denna film håller dock inte lika bra som orginal. Blir repor. Skulle tipsa om teknikpaket2 o herrgårdsvagnspkt2. Köp till lastgaller av stål. Det som ingår som std är bara rassel. Du skriver ju inget om automat. Men det är mer eller mindre ett måste med en sådan. Himla bekvämt! De flesta uppskattar nog det mera än att leka rallykalle. Men då finns det väl roligare bilar än Volvo.
refbob skrev:Jag fick ingen möjlighet att välja till herrgårdsvagnspkt till min V70 summum My10. Så jag fick lov att tona i efterhand. Denna film håller dock inte lika bra som orginal. Blir repor. Skulle tipsa om teknikpaket2 o herrgårdsvagnspkt2. Köp till lastgaller av stål. Det som ingår som std är bara rassel. Du skriver ju inget om automat. Men det är mer eller mindre ett måste med en sådan. Himla bekvämt! De flesta uppskattar nog det mera än att leka rallykalle. Men då finns det väl roligare bilar än Volvo.
Vi har haft "filmtoning" på alla våra bilar och aldrig fått en repa. Kanske har vi haft tur eller så har vi haft bra material. Jag vet inte men däremot så är orginaltoningen inte alls så mörk som vi vill ha det. Ingen insyn vill vi ha och det verkar som att orginaltoningen är lite för ljus.

Nu funderar vi på om inte skulle valt laminerat glas ändå. :( Är det någon som vet om ljudnivån är avseevärt bättre med det`? Och är det någon som vet hur sent man kan ändra sin redan lagda beställning? Vi la den för exakt 14 dagar sen..
Bobbo skrev:Nu funderar vi på om inte skulle valt laminerat glas ändå. :( Är det någon som vet om ljudnivån är avseevärt bättre med det`?
Jag har laminerade sidorutor och jämfört med min S80N -MY07 så känns bilen tystare. Iofs lite fel att jämföra mellan en MY07 och en MY11...

Min uppfattning är att lamineringen tar bort en del högre frekvenser vilket ger en komfortablare ljudbild även om inte det absoluta ljudtrycket har ändrats särskilt mycket. Men jag har inga vetenskapliga data på det :)

Progressiv servo är ett riktigt trevlig tillval - gör underverk för vägkänslan!

//Mr T
Bilarna verkar vara ändringsbara ganska länge, minst 4 veckor.
Jag gjorde en ändring nyss och det var då 4 veckor efter jag skrivit på min order. Och då hade ändå ÅF beställt bilen nån vecka innan det dessutom...
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]