Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När det gäller däck så tror jag att däcktester är bättre vägledning än intryck man får själv, och andras.
En viktig punkt är ju att NF5 är ett bra däck och fortfarande klarar sig hyfsat, fast det väl funnits i 5, 6 år. Jämn kvalitet.
Hakka 7 är ännu bättre. Hakka 4 kom ju också i topp år efter år.
Däck som Pirelli och Kumho brukar komma bra ibland, långt ned ibland = mer osäkert.
Ska också köpa nya och det blir nog Hakka 7...
av lirsa
Tycker definitivt man borde blanda in Michelin X-Ice North också. De är i klass - t o m - i en del tester bättre än Hakka 7. I mitt fall som bor i södra Sverige så handlar det också om en hel del körning på kalla, men torra vägbanor under vinterhalvåret, speciellt i november och december. Jag kollar definitivt också på torrvägsegenskaper också. Där är Michelin överlag bättre än Nokians.

Jag kommer förmodligen köpa helt nytt till min V70II i år och mina kandidater är Hakka 7 och Michelin X-ICE North. Väntar in några tidningars tester innan jag helt bestämmer mig.
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]