Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anderc
Hej alla Volvofans
Jag har ju beställt min V70 2,5ft R-design....
Jag valde ju till mörkt tonade rutor. Men nu börjar jag bli osäker. R-design har ju redan toning 25% tror jag. Kommer det bli för mörkt med ytterligare toning verkar som att åf sätter dit den extra toning mha en firma när den Kommer till åf inför lev. Ni som har mörk toning upplever ni att det är svårt att backa? Hur är det med barnen tycker de att de inte ser ut?
Jag själv vill ju se ut men jag tycker det blir riktigt snyggt med mörka rutor
Teoretiskt så borde jag ju kunna be åf att inte sätta dit toningen när den kommer till dem
Vad tycker ni?

ärmdet med barnen blir
Användarvisningsbild
av opA
Svårt att svara på.. du kommer absolut inte ha några problem att se ut ( har mörkast på 5 bakre rutor och näst mörkast på främre sidorutorna på min egen ) men när de ändå är vinter på gång och de är ljust 2 timmar om dagen ( ironisk ) kanske du ska vänta med "mer toning" till nästa vår istället ?

Jag har kanske upplevt de svårt att backa 1-2 ggr sen jag fick dit mörkast rutor för snart 1½ år sedan.. men de är väl oftast för de varit absolut kolsvart ute och jag backat i en skog eller liknande.. hehe. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av poseidon
Ja, det kan vara knivigt att backa ibland. Men de 5-6 gångerna om året kompenseras av de andra 360 dagarna då man slipper bländande helhjus in från baken, svalare i kupen, Inget direkt solljus på bebis i bilstol å så mycket snyggare.
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]