Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AIK
Hej,

Fick min nya V70 för ca 1 vecka sedan och har problem med att jag inte får min ljudbok (i detta fall) i mp3-spelaren att fungera via USB uttaget.
Kopierar jag däremot över ljudboken till ett usb minne och stoppar i så fungerar det finfint.

Det som händer är att när jag ansluter den till USB uttaget så får jag upp "laddar..." i några sekunder.
Sen avbryts det och det kommer upp "Oläsbar".
Jag har spelaren inställd på "MSC" = USB Mass Storage enligt Sandisc.com

Mp3 spelaren är en "Sansa Clip".
Stereon är en High Performance.

Någon som vet vad det kan vara?

/Peter
av AIK
Nja Kave, det vet jag inte om det stämmer.
För det första så använder jag inte bara ljudboken (i detta fall) i bilen utan ibland i bilen och ibland på andra sätt. Det blir värre om jag skulle använda ett "vanligt USB minne".

Så här står det i manualen dessutom.

Mp3-spelare
Många mp3-spelare har ett eget filsystem som
inte stöds av systemet. För att kunna använda
en mp3-spelare i systemet måste den vara
inställd på läge USB Removable device/
Mass Storage Device.
Användarvisningsbild
av kave
Då köper du det minsta usb minne du kan hitta, 4GB för 79:-, lägger ljudboken där och så kan du använda din mp3 spelare löst också.
För inte fungerar den väl som en riktig iPod att den vet vad du spelat i bilen så den fortsätter där?
av AIK
Jo jag tror (eller rättare sagt trodde det i alla fall) att den fortsätter spela där jag slutade även om jag körde den via bilen. Jag trodde att jag egentligen bara styrde min mp3 spelare via uttaget i bilen.
Men jag har ju haft lite svårt att testa än så länge :???:
Användarvisningsbild
av kave
AIK skrev:Jo jag tror (eller rättare sagt trodde det i alla fall) att den fortsätter spela där jag slutade även om jag körde den via bilen. Jag trodde att jag egentligen bara styrde min mp3 spelare via uttaget i bilen.
Men jag har ju haft lite svårt att testa än så länge :???:
Det kan jag definitivt säga att du inte kommer göra. Det finns två sätt:
1. USB Minne där filerna ligger rakt upp och ner, ev i mappstruktur. Vissa mp3 spelare som kan sättas i USB-minen läge kan också användas men på precis samma sätt.
2. iPod/iPhone, där styr man iPod delen enbart. Man kan spela från spellista, artist, skiva etc etc.
av AIK
Hej igen,
Nu har jag löst den ena delen. Alltså den att få mp3 spelaren att fungera via Stereon.
Jag lyckades till slut FAT32 formatera den och vips så gick det finfint.
Däremot är det som du skriver Kave, att den inte klarar av att ha koll på vart jag slutade lyssna när jag gjorde det direkt via spelaren. Men det går jag nog leva med.
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]