Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Degdala
Lånade ut pärlan till BSR i torsdags så dom fick göra en anpassning till S80 1,6DRIVe.
Har kört ungefär 80 mil nu och är nöjd med förändringen, framförallt när man försöker köra om någon.
Eftersom första svar kommer att bli "varför inte en riktig motor från början" kan jag försöka svara redan nu.
Jag skulle köpa en BMW320d EDE med 163hk när jag fick syn på att Volvo skulle sälja bröllopsbilarna, jag provade den och blev förförd och fick acceptera motorn som följde med.
Man får dock en mer avslappnad körstil med DRIVe och egentligen fungerade det alldeles utmärkt med originalet också, betydligt bättre än vad man tro när man läser databladet.
av Twendor
Grattis til bryllupsbilen.
Riktig flotte biler, som jeg kunne tenkt meg selv.
Har kjørt flere Drive biler de siste mnd, og blir positivt overrasket hver gang over hvor bra det faktisk fungerer.
Har ikke kjørt tungt lastet bil, men til det daglige fungerer det helt ok.
Kan tenke meg at den blir ennå bedre med større dreiemoment, så hadde jeg eid en selv ville den sikkert vært optimert.
Lykke til med bilen og skriv gjerne hvordan det har fungert, og forskjellen mellom originalt og BSR. Når du har fått erfart og testet en periode.
Mvh Twendor.
av Peanuts
Jag har ju BSR till min V70 DRIVe och det har fungerat mycket bra hittills. Egentligen tycker jag att det är de här bilarna med mindre motorer där man vinner mest på att trimma. En ökning på runt 25% som BSR ger märks tydligt, framför allt vid omkörningar.
av geka
Funderar själv på att köpa en V70 1,6D Drive, konceptet med liten snål motor tilltalar mig men tycker att den känns för slö, speciellt omkörningar och acceleration är inte roligt. Frågan är, hur stor skillnad gör BSR-uppgraderingen? Svårt att veta, man kan ju inte provköra... går det att beskriva närmare?
av Peanuts
Jag tycker det gör stor skillnad vid omkörningar. Siffrorna från BSR anger ju att tiden för acceleration mellan 80-120 sjunker med 24% vilket jag tycker verkar stämma bra. Den går fortfarande inte att jämföra med t.ex. D3 eller D5 men för mig är det fullt tillräckligt. Jag är ju då inte typen som litar till snabba omkörningar i skymda kurvor och liknande utan endast kör om där jag har marginal.
av geka
OK, ingen som bor nära Borås så man kan provköra :-)
En annan fråga, vill gärna ha Driver Support-paketet, konstigt nog så kan man inte konfigurera Drive-modellen med det, men de enskilda komponenterna verkar ju gå att få. Är det någon som köpt Driver Support till denna modell?

Det varierar med årsmodeller och när ty[…]

230fk går snålt

Lite dum fråga men är du säker p&a[…]

Hej funderar på att byta ratt, har en MY 201[…]