Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tomo75
Hej ville kolla med er och erat tycke vad man skall göra?
Tänkte skaffa volvo orginal stänkskärmar till min bil. bilen vi pratar om är en V70II D3 R-Design passionred och som jag älskar att hålla ren. och den är ren länge förutom fram då, då det stänker upp direkt, har funderingar om att lacka dom i samma färg som bilen!eller sall man låta bli? Hur kommer det se ut? skall man när man ändå håller på sätta stänkskärmar bak också? för utsendets skull!
e det nån som har länkar till en bil med detta?

Mottager tacksamt synpunkter och åsikter på detta.
av Willis
Tomo75 skrev:Tack för snabbt svar
Att jag inte tänkte på den bilen sett den innan och den e riktigt nice.
stänkskydden smälter in jäkligt bra lackade.
Kör på det! ;) :D
Jag säger lacka inte.
Svårt att beskriva varför, känns bara fel att lacka sånt som "inte ska vara lacka" (imo).
Och det ser ju inte så bra ut heller för den delen. Känns som ett billigt kjolpaket när lackade detaljer kommer så långt ner mot marken.
Finns ju fler detaljer som är i svart plast, t.ex railsen, nedre mittpartiet på bakre stötfångaren, Luftintag fram etc.
Så svarta stänkskydd skadar inte så värst tycker jag.

Att skydden inte passar bak är intressant, undra varför? Jag har bara snabbkollat,men tycker det ser likadant ut vid fästpunkterna.
Jag har beställt min med stänkskydd fram+bak, säljaren sa att systemet varnade men han körde på ändå. Han trodde att det kanske var för att bilen skulle vara för låg bak så de riskerar skrapa i ibland?!
Men får väl se om de sitter på eller ej vid leverans.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
lobbysleeper skrev:Jag säger lacka inte.
Svårt att beskriva varför, känns bara fel att lacka sånt som "inte ska vara lacka" (imo).
Och det ser ju inte så bra ut heller för den delen. Känns som ett billigt kjolpaket när lackade detaljer kommer så långt ner mot marken.
Håller med, lacka inte, Däcken är ju svarta, då passar svarta stänkskdd bäst då den syns minst.

Ett par knallröda stänklappar syns mycket mera.
Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Ingen som kan ge en hint? Har googlat, kollat, l[…]

Huven indikerar öppen

Sitter i vänster huvlås, vill jag minna[…]

Hej! Jag har sökt på nätet i timm[…]

Ok, då antar jag att det bara är att pl[…]