Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arese
Variosboy skrev:
Hanymo skrev:Har provkörd den nya SAAB 9-5. Info displayen är verkligen något för Volvo att lära sig av.Modernt och läckert.! rekomenderar varmt ett studiebesök av Volvo desigenchef till Trollhätten.!
Synd på den spygröna färgen bara!

BTW kan jag konstatera att största HK ljudanläggningen i nya 9-5 inte lever upp till Volvos Premium Sound! :D
Grannen är säljchef på SAAB här i stan.. Å va besviken han blev efter att ha skrutit så om ljudet i SAAB:en och sen fick lyssna på en "riktig stereo".
Håller med! HK anläggningen var en stor besvikelse! Men nya 9-5 går fint på vägen-där har Volvo inget att sätta emot!

Mvh
Arese
av Willis
Arese skrev:
Variosboy skrev:
Hanymo skrev:Har provkörd den nya SAAB 9-5. Info displayen är verkligen något för Volvo att lära sig av.Modernt och läckert.! rekomenderar varmt ett studiebesök av Volvo desigenchef till Trollhätten.!
Synd på den spygröna färgen bara!

BTW kan jag konstatera att största HK ljudanläggningen i nya 9-5 inte lever upp till Volvos Premium Sound! :D
Grannen är säljchef på SAAB här i stan.. Å va besviken han blev efter att ha skrutit så om ljudet i SAAB:en och sen fick lyssna på en "riktig stereo".
Håller med! HK anläggningen var en stor besvikelse! Men nya 9-5 går fint på vägen-där har Volvo inget att sätta emot!

Mvh
Arese
Skulle inte säga att 9-5:an går bättre på vägen än Volvo. Går bra gör det, men inte bättre.
Användarvisningsbild
av Variosboy
poseidon skrev:Grönt råkar väl va den bästa färgen för ögat att titta på nattetid.
jepp, i know =) Flyg-arv.. Men fult i alla fall..
Användarvisningsbild
av Variosboy
Med risk för att vara Hädisk, men har inte SAAB alltid varit lite vassare än Volvo när det gäller sportiga köregenskaper!?
av Arese
På en kurvig väg går den MYCKET bättre än stora Volvos. Då har jag bara kört Aero6 med eLSD iofs....

MVH
Arese
av lobbysleeper
Willis skrev:
Det är redan löst i nya S60:n om du tänkte på Infotainmentsystemet?

Sen tycker jag att nya 9-5:an överlag ser gammal ut invändigt, kan ju inte påstå att det är "nytt och fräscht" på designfronten. Ser ut som en äldre bil i en lite modernare facelift tapning.
en faceliftad 9000 kan man säga;
Bild
av Linqid
lobbysleeper skrev:en faceliftad 9000 kan man säga;
Lika mycket som en V70II ser ut som en faceliftad 940 inuti...

http://www.autoevolution.com/image/volv ... 14647.html
http://www.awecar.com/Make/Volvo/V70/Vo ... terior.jpg

willis skrev:Skulle inte säga att 9-5:an går bättre på vägen än Volvo. Går bra gör det, men inte bättre.
Har du verkligen kört både S80 och nya 9-5? Skillnaden är ju milsvid till den sistnämdes fördel. När det svänger har Volvo inget att komma med i samma storleksklass. Inte ens i närheten om du frågar mig.

Läs valfritt test från AMS eller TV så får du ungefär samma svar vad det gäller S80 vs 9-5.
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]