Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Peanuts skrev:Mekanikern på Volvo nämnde något om en mjukvarubugg liknande det här, men den drabbade enligt honom 2008 och 2009 års modeller. Eftersom min är en 2011 så tyckte han att det inte borde drabba mig.
Hade det felet på min MY-10 sen efter den var in och dom fixa nå i datorn har den aldrig klagat på låg batterinivå. för har ju även en 08 och den kör jag värmaren varje vardag börjat nu för ca 1vecka sen och kör till slutet av april den har aldrig klagat men min MY-10 klagade direkt man börja köra värmen så in och låt dom fixa.
Anders E skrev:Min polare hade samma fel på sin XC60 D5 men det var ett programvarufel som spökade.

Min polares är en -10:a.
Volvo dette er ?:-/
Det er flere My 10 som desverre har dette problemet. ?:-/
Twendor
Jag har inte använt värmaren några dagar nu men i morse hade jag den på. Ingen varning om låg batterinivå, men däremot var framrutan full med is. Jag hörde att någonting lät i bilen men inga fläktar gick. Däremot blev bilen varm ganska fort varm när jag körde iväg så någonting har den i alla fall värmt.

Frågan är, behöver jag göra någonting särskilt för att få den att köra fläkten för att få bort isen?
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]