- lör 25 sep 2010, 19:43
Är nu inne på min tredje Volvo på fem år. I alla tre har jag haft samma lösa GPS (en Garmin) inkopplad i cig-uttaget. I de två första var det inga problem, men i den nya bilen (V70 D3 MY11) blir det inget bra. När jag stannat bilen, gått ur, tömt bagaget och låser bilen med fjärrkontrollen kommer nämligen spänningen i cig-uttaget tillbaks i ett par sekunder. Resultatet blir att GPS:en startar igång. Men spänningen är bara kvar ett par sekunder, och på den korta tiden hinner inte GPS:en "boota" klart, och detekterar inte den negativa spänningsflanken när spänningen försvinner i cug-uttaget. Resultatet blir att GPS:en förblir påslagen när bilen är parkerad, och drar efter ett par timmar ur sitt batteri totalt.
- Varför i hela friden återkommer spänningen när jag låser bilen? Senaste bilarna var det inte så på, och jag tror inte fenomenet finns på MY10 heller. Ska det vara så på MY11?
- Någon annan som har samma problem?
- Någon som har en lösning på problemet att dela med sig av?
- Varför i hela friden återkommer spänningen när jag låser bilen? Senaste bilarna var det inte så på, och jag tror inte fenomenet finns på MY10 heller. Ska det vara så på MY11?
- Någon annan som har samma problem?
- Någon som har en lösning på problemet att dela med sig av?