Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RonnyRaw
Körde på Passion Red, sjukt fin tycker jag.

Gick och funderade på vad jag skulle ta i extrautrustning och bestämde mig för.....inte ett smack. Det jag mest va ute efter finns i R paketet, stolarna, fälgarna, sportchassi etc. Billigare blir det ju utan också. Sen ville jag ha motorn, som min gode vän på Volvo sa: "Finns inget bättre alternativ, den är beprövad, stark och allmänt klockren".

Rolig grej: Va på väg hem från att ha hämtat lite käk, hamnar bredvid en Carrera RS av tidigt 90-tal med en pojke med lite fjun på kinden bakom ratten. "Helvete, nu får jag inte dra på fullt". Halvgas och grabben kunde inte hänga av mig. Sånt gillar vi!

Bilder kommer, vart fullt upp idag men dom kommer.
av SverreK
Grattis till nya bilen.... :D

Jag valde förvisso en diesel (leverans i oktober, längtar) , men jag provkörde en 2.5 FT och kan bara säga att den motorn var helt fantastisk.....

Lycka till med nya fina bilen
/Sverre
Användarvisningsbild
av Guligan
En fantastisk bil som det är svårt att bli trött på/i. Man vänjer sig fort vid motorstyrkan bara, jag är därmed lite sugen på 258 hk genom Polestar. Vi får se... 8)
av RonnyRaw
Körde i 90 på femman och satte på farthållaren, då drog den under litern med etanol (knappt) och förhoppningsvis så går det ju ned lite till när man kört in den. Har manuell låda på min, vet inte alls hur förbrukningen ser ut med automat.

Va ute o fota idag men glömde av att datorn är på reparation. Så fort den kommer tillbaka så laddar jag upp dem. Sitter med tjejens jobdator från 2000, så ingen Bluetooth eller minneskortsläsare och kabeln kan jag inte hitta. Men det kommer.
av lobbysleeper
fredrikwt skrev:Kör ni aut eller man låda? Har hört att den är rejält mkt törstigare med aut. ?
Vill man spara bränsle så är nog inte automat att tänka på. Men för mig var det en ren bekvämlighets grej när jag beställde. En gång automat - alltid automat. Men så kör jag ju bara kanske 1700mil/år, så förbrukningen är ju ingen jättekostnad i sammanhanget.

Men automat är aldrig ekonomiskt försvarbart :)

Upplever att bilen drar lite väl mycket soppa[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Det finns en förpump inne i tanken, finns p&[…]

Xc90 T8 My22 vs My23

Det som sliter mycket på batterier är s[…]

Tack för input, Cotag – väldigt v&[…]