Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peterpop
Hej,

Skall lämna in bilen för en 1:a service och undrar om nån har erfarenhet av Bilias rekonditionering? Både prismässigt och kvalitet! Och om det finns bättre alternativ i Malmö. Trots allt smidigt att göra service och städ samtidigt. Tacksam för synpunkter.
av Steff 99
peterpop skrev:Hej,

Skall lämna in bilen för en 1:a service och undrar om nån har erfarenhet av Bilias rekonditionering? Både prismässigt och kvalitet! Och om det finns bättre alternativ i Malmö. Trots allt smidigt att göra service och städ samtidigt. Tacksam för synpunkter.
Skall jag dömma efter min erfarenhet av Bilias förmåga överhuvudtaget, så kommer dom inte att få röra min bil.. :evil:
Det borde finna andra alternativ i Skåne.
Användarvisningsbild
av modin
Min erfarenhet av "Medium Rekond" på Bilia Haga Norra är inte så god. Men det beror väl till stor del på vem som rekondar just din bil..

* Polerrosor (eller vad det kallas) på vänster framdörr

* Vita vaxrester i skarvar

* Invändigt luktade det avfettning eller något annat väldigt starkt under flera dagar efteråt.

* Runt motorn var det en fet hinna, nästan som kladdigt. Kändes som om de sprayat på avfettning och sedan glömt att skölja - men så illa får vi väl hoppas att det inte var! Kan tillägga att motorn var ren innan rekonden..

Bilen var väldigt fräsch redan när den lämnades in, och jag blev därför inte så imponerad av att få tillbaka den sämre skick än innan. Men jag orkar inte tjafsa. Gillar att vårda bilen själv och kommer så att göra hädanefter :P
Användarvisningsbild
av Funk
I Malmöregionen finns ju http://www.vonne.se om man vil ha en firma med gott rykte. Orkar du ta dig till Ystad så kan du PM:a Jill här på forumet som lär göra fina jobb. Det är den som sköter maskinerna som styr hur resultatet blir, och tyvärr har nog de flesta på Bilia bristande rutin på detta områd.

/Thomas

Nej, men jag ville förtydliga om nu någ[…]

D4 VEA dricker olja

Hoppas du fortsätter att uppdatera oss n&aum[…]

Kontakten för släpvagnsbelysning

Jag är inne på dessa sedan tidigare, m[…]

Det är membranet i oljefilterhuset som ä[…]