Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LOTEZ
Som rubrik lyder.

Försöker få tag på en smälld/krockad summum v70 som jag kan plocka railsen ifrån. Dom är dock rätt poppis så svårt att hitta. Någon som har tips?

Någon som vet pris på nytt samt hur svårt kan de vara att byta själv?
Finns manual?
Värt o plocka av org och lacka?

Grannen är billackerare och skulle görat men enligt han är det för mycket jobb o riva av de gamla :???:

//LOTEZ
av LOTEZ
Hittat rails nu från en icke krockad V70 II 2009!! :-)
Måste väl passa rätt av på en 2010? 2000:- Godkänt pris?
Om jag bara får en manual för att se hur svårt ett byta är eller inte är så slår jag till :-)

//LOTEZ
av LOTEZ
XC90_Executive skrev:Tror bara det är ett par skruvar på varje sida. Kolla med verkstan om dom har någon sprängskiss eller liknande.

Jo tror också det är några få skruv. men pallar inte o riva undertak :-(

Kanske går man in via handtagen i taket?

//LOTEZ
Användarvisningsbild
av henka35
De sitter monterade från undersidan så du måste riva innertaket.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Det stämmer inte!
De är skruvade från utsidan och efter byte ska man enl Volvo byta en gummitätning som sitter vid varje skruv som i sin tur ska dras åt med 6 Nm ,inte mer för då kan det läcka in vatten.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Magnus-B skrev:Det stämmer inte!
De är skruvade från utsidan och efter byte ska man enl Volvo byta en gummitätning som sitter vid varje skruv som i sin tur ska dras åt med 6 Nm ,inte mer för då kan det läcka in vatten.
Pratar ni om samma V70?
Det har ju diskuterats förut det här med railsbyte på V70II och enligt alla som kollat upp det så är de skruvade från insidan?!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
V70II är skruvade från insidan. V70N är skruvade från utsidan.

När jag frågade "min" mekaniker om det tog lång tid att byta till silvriga rails på min XC60 R-design sa han att det tog flera timmar. För han hade gjort det på en V70II precis och man måste plocka ner innertaket och plocka ut en massa annan inredning för att byta på den också.
Xc90 T8 My22 vs My23

Det som sliter mycket på batterier är […]

Du menar att Easee Home Up kan switcha faser typ L[…]

Bakaxelfråga 740?

Eftersom det är utväxlingen som skiljer […]

Laddar inte

Fungerar laddningslampan?? Det händer a[…]