UffeV70 skrev:Det är just detta med verkstäder. Ringde Bilia "vi tar bara in bilar som är okörbara det är semester! Du har väl garanti så kör på." Tack för kaffet. Fick tid den 24 Aug hos dem så jag tog tillfället i akt att konsultera er under tiden. En sak som jag funderat på under tiden. Jag tankade på en liten Mack i Slovenien just före kan det ha varit en annan typ av Diesel där som motorn inte förbrände riktigt. Tankade V -Power diesel i tyskland av misstag så olika sorter verkar det finnas.
Där har du eventuellt lösningen på ditt problem
Då jag ibland hjälper en polare att ta ur villaoljetankar ur hus så händer det att det blir lite "över" till mej
Och i dessa tankar vet man ej riktigt vad som finns det är ju allt mellan himmel o jord det ryska raket bränslet finns ofta i denna branch
Och när jag kör på denna soppa har jag fått vit rök bakom bilen när husvagnen hängt bakom och vid kraftiga uppförsbackar när man laddar på
Jag stannade en gång och luktade på röken den luktar "inget" inte glykol eller olja något odefinerbart svagt som om det vore vatten ånga men detta händer endast på sådan diesel inte på Riktig diesel (MK1)
Har du efter detta provat att köra med vagn bakom och sett om det kommer igen ?
Så finner v-staden inga felkoder så tycker jag inte att du skall fundera mer på detta
Utan njut av resten av sommaren och bilen
//Goose