Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
philipsguy skrev:

Som vanligt är det först när du sätter dig i den gamla modellen som var det flottaste du suttit i för tre år sen som du upptäcker att det där var ju inte alls så märkvärdigt, så var det för mig i a f...
Jag har en kollega som som hämtat sin V70 Drive MY 11, skillnaden även enligt honom är minimal, plus att nackskydden bak på MY 11 har upplevt en kostnadsbesparing...
Sedan kan det diskuteras om MY 11 är det flottaste jag suttit i , tycker att inredningen i alla Volvo håller en hyfsad kvalite men V70 har plottrig gammalmodig informationshantering
av fredrikwt
Vad har hänt med nackstöden då?? Det enda som är riktigt dåligt på Volvon är nackstöden back... Har de blivit ännu sämre är det ju katastrof.
Användarvisningsbild
av philipsguy
fredrikwt skrev:Vad har hänt med nackstöden då?? Det enda som är riktigt dåligt på Volvon är nackstöden back... Har de blivit ännu sämre är det ju katastrof.
De går att fälla med manuellt med en spak (vid sidan av dem) eller med en elektrisk styrning från instrumentpanelen. Mest tycker jag de ser annorlunda ut mot tidigare men jag har sett att någon skrivit här att de ser budget ut...
av perhall
Steff 99 skrev:
philipsguy skrev:

Som vanligt är det först när du sätter dig i den gamla modellen som var det flottaste du suttit i för tre år sen som du upptäcker att det där var ju inte alls så märkvärdigt, så var det för mig i a f...
Jag har en kollega som som hämtat sin V70 Drive MY 11, skillnaden även enligt honom är minimal, plus att nackskydden bak på MY 11 har upplevt en kostnadsbesparing...
Sedan kan det diskuteras om MY 11 är det flottaste jag suttit i , tycker att inredningen i alla Volvo håller en hyfsad kvalite men V70 har plottrig gammalmodig informationshantering
Det är en bra beskrivning, panel, stolar, belysning etc. är ok och lite premium (panelen är rätt snygg, tycker jag), men hela infotainmentsystemet känns lite Merca E 240 2002. Sen är det synd att biltillverkare alltid ska spara in på detaljer, o i nästa andetag "nu har vi tagit kvalitetskänslan till nya höjder"... men det är väl så livet är.../PH
av almaro
D3 är ju rätta valet, det är klart man ska ta den nya motorn, likvärdiga prestanda men bättre bränsleekonomi = lägre utsläpp = lägre skatt.
Kamske något partisk, jag väntar på min D3 aut :lol:
av oddiv70
Man velger såklart den nyeste.. Men 2,4D har nok bedre prestanda. 0-100 er ganske likt, men fra 100 og oppover, drar den ifra.
Användarvisningsbild
av AndersP
CD_Sweden skrev:Skall beställa V70, gillar kollegans 2.4D 175hk version, men vilken skall man välja denna alt nya D3 2.0?
Finns några få MY10 lagerbilar med 2.4d...
Skiljer det mycket i förbrukning, fem cylindrar borde va starkare??
Fråga:
Hur stor var prisdiffen mellan D3 och 2.4D ?
Var D3 också lagerbil ?
/ :?:

Hej, har en V70 -05 som jag bara kör på[…]

Nej sensorer är väldigt sällan 12v […]

Enligt instruktionerna så ska man koppla bor[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Houdi, lossade handtaget på förarsidan […]