- ons 18 aug 2010, 23:10
#438144
Hej,
Jag har funderat på Polestar uppgradering till min 2,4d 175hk manuell MY10. Inom kort ska bilen till SBP för besiktning av draget. Kanske man borde passa på att uppgradera innan dess?
Det som får mig att tveka är den relativt blygsamma effekt och vrid-ökningen. ( i varje fall om man jämför mot den äldre 2,4 163 hk som får massor med extra effekt)
Är det någon som har uppgraderat en 175hk som kan dela med sig av sina erfarenheter? (Jag vet att det redan finns massor med trådar om Polestar men hittari nget svar på detta.)
Jag har funderat på Polestar uppgradering till min 2,4d 175hk manuell MY10. Inom kort ska bilen till SBP för besiktning av draget. Kanske man borde passa på att uppgradera innan dess?
Det som får mig att tveka är den relativt blygsamma effekt och vrid-ökningen. ( i varje fall om man jämför mot den äldre 2,4 163 hk som får massor med extra effekt)
Är det någon som har uppgraderat en 175hk som kan dela med sig av sina erfarenheter? (Jag vet att det redan finns massor med trådar om Polestar men hittari nget svar på detta.)
P1800
Hobbybilar: 1800S -64, 1800ES -72, 144GL -74, 262c Bertone -79, 780 Bertone-87 http://www.garaget.org/p1800-64/cars
Bruksbilar: V70N 140hk -02, V70II 2,4d Polestar -10
Hobbybilar: 1800S -64, 1800ES -72, 144GL -74, 262c Bertone -79, 780 Bertone-87 http://www.garaget.org/p1800-64/cars
Bruksbilar: V70N 140hk -02, V70II 2,4d Polestar -10