- mån 09 aug 2010, 21:54
Bra val med klädsel och panel. När modellen var ny och jag beställde min har jag för mig att det bara fanns beige med beige panel, och då är ju allt beiget: knappar, ratt, bälte... vilket gör det grymt svårt att hålla efter.... så ditt val är både snyggt och praktiskt./PH
mattdahl skrev:Nu har jag bytt bil.Grattis! ja, då är problemet med lådan det motsatta mot tidigare....
De hade dock missat att sätta på dragkroken, så det ska jag få ditsatt lite senare. Som kompensation sätter de dit ett 12v-uttag bakom infotainment-panelen när de ändå har in bilen på verkstan igen.
Har inte hunnit se bilen i solljus ännu eftersom det har varit dåligt väder hela tiden. Men den är riktigt snygg även när det är mulet ute, och det kan väl inte direkt bli sämre i solljus.
Inredningen var skitsnygg. Ljusa, beiga skinnstolar, kombinerat med svart instrumentbräda och dörrar med både svart/beige.
Har redan hunnit köra 80 mil med den och den är betydligt mer komfortabel än vad V50:n var.
Tycker att automatlådan växlar lite konstigt, men det är väl så den ska vara kanske. Upplever att den ligger på för höga växlar istället för att växla ner när man saktar in, och bilen liksom vibrerar. Ungefär som när man kör manuellt och glömmer att växla ner i en kurva eller liknande där man måste sakta farten. Men det kan ju vara en vanesak också.
Riktigt nöjd med bluetoothen till telefonen, och att man får kontaktboken och allt i bilens display. Hade bluetooth i V50:n också, men den var inte integrerad i stereon på samma sätt, utan var en extern sak.
Hunden gillade bilen också. Han kan ligga ner, men ändå se ut genom rutorna. Dessutom kan han ligga längs med sidan, vilket inte gick i V50:n.
Så bilen får helt klart godkänt. Bilder kommer. Just nu är den ordentligt skitig plus att det regnar hela tiden så det är blir inga bra bilder.
/Mattias
Bra val med klädsel och panel. När modellen var ny och jag beställde min har jag för mig att det bara fanns beige med beige panel, och då är ju allt beiget: knappar, ratt, bälte... vilket gör det grymt svårt att hålla efter.... så ditt val är både snyggt och praktiskt./PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24