Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daddan
Hej,

hjälper en släkting att titta efter beg. bil. Han har idag S60 -03 med diesel och aut.

Så till frågan: Jag tittade på annonser och fann att gamla S60 D5 aut nästan ligger i samma prisklass som S80N.
Vad skulle ni rekommendera att välja? Jag är inne på S80N då det känns mer rätt och är en nyare bil.

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av philipsguy
S80N lär ge din släkting ett lyxigare intryck, den sticker ju ut lite mera på vägarna med tycker jag. En generation nyare bil med som du skriver...
Användarvisningsbild
av Krollspell
S80N alla dagar i veckan. Nyare och modernare innebär stora förändringar inom alla områden, som tystare, snyggare, rymligare och betydande mer ny teknisk utrustning att tillgå, aktiv som passiv.
av Amli
Det beror lite på vilken motor i S80 samt utrustning. Men oavsett så skulle jag spontant hålla med Krollspell. S80N alltså.
av Primus
S80 alla dagar i veckan tycker även jag. Det enda skulle ju vara om man hittar en S60 med exakt den utrustning man tycker är väldigt viktigt och inte finner någon S80 med den utrustningen. Men jag skulle ändå gå för S80. Utöver att det är en nya modell med allt vad det för med sig så är S80N ganska snygg. Det är inte S60.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
S60 är en älde bil. Det märks på många sätt. Några saker som uppdaterats kraftigt till det bättre i S80 är:
Chassit. Bättre egenskaper (styrning, fjädring, dämpning) och en bättre harmoni
Kupéljud. s80 är en av de tystaste i klassen. Lika tyst eller tystare än konkurrenterna
Stereo. Mp3-funktionalitet och blåtand. Bättre gränssnitt och display. Dock sämre ljud om du jfr std S60 mot std S80. Även Performance vs performance. Du får välja ett steg högre på S80 för att få samma ljud.
Interiör. S80 har enligt mig en mycket fräschare interiör.
Exteriör. Mycket finare på S80 tycker jag
Stolarna är något sämre i S80 men det skulle jag lätt leva med med tanke på allt annat.

Men herregud, köp Geparts färdiga fj&aum[…]

Tjena! Blinkerspilen i instrumentbrädan b&ou[…]

Hur kontrollerar jag det på bästa s&a[…]

Om du kör lite, säljer din bil, och bara[…]