Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nille85
Någon som har bilias chassisats ?
Hur mycket hårdare blir bilen
Användarvisningsbild
av Racetwin2
nille85 skrev:Någon som har bilias chassisats ?
Hur mycket hårdare blir bilen
Kort fråga: Menar du Volvo Original Sportchassi?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Om det är sänkningen 20mm fram och 15 bak (sportchassi) du menar så är det svårt att säga då även dämparna är styvare i sportchassit. Det är egentligen dämparna som gör bilen stötigare och inte fjädrarna. Det är också dämparna som står för den mesta förbättringen av väghållningenoch inte fjädrarna. Men visst är den rejält mycket fastare med sportchassi men å andra sidan så är originalchassit väldigt mjukt satt. Sportchassit kan upplevas stötigt i tex innerstadstrafik med dåliga vägar etc men på landsväg märker man ingenting förutom om man pressar bilen. Den kränger då mindre och klarar mer provocerad körning.
av Pekå
Mitt råd är att sänka bilen, jag gjorde det för ca ett år sedan, har inte upplevt någon stor komfortförsämring, klart att den blir lite stötigare men du får bättre väghållning och en coolare körkänsla + att det blir snyggare men självklart färdas man ofta på dåliga vägar så ska man nog tänka över saken, som en jämförelse så provkörde jag Xc60 med R-design i Sälen i vintras med 18 tum friktionsdäck (vet inte om den hade ett annat chassie) den var stötigare än min sänkta V70 med 18 tummare dubbade vinterdäck.
Volvo 740 startar inte

Hej igen, Nu har jag bytt batteri igen och borsta[…]

Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]