- ons 28 jul 2010, 16:36
Har själv en R-Design electricsilver där sidospeglarna helt klar försvinner, men runt dimljusen ser det riktigt bra ut att slippa svart plast som skiner hur tydligt som helst. Dessutom är bilen utan svarta takrails så estetiskt blir det bättre, tycker jag.
Emiljonsson7 skrev:Att kromet liksom smälter in i den vita färgen kan upplevas på två olika sätt. Det ena är att man lätt kan tycka att kromet försvinner eller att man helt enkelt tycker att bilen blir mycket mer enhetlig. Alternativet till kromet hade ju varit svart plast, som ju inte alls ser nåt vidare ut vare sig mot det vita eller det röda.5cylindrar skrev:Håller med. Vit R-design är nog Volvos snyggaste bil just nu! Har tidigare haft en lite tveksam inställning till R-designs svart/vita klädsel samt de blåa instrumenten men i en vit bil passar detta som handen i handsken.Den är fin men tyvärr så gör den vita färgen att kromet "försvinner" lite grand. Vi har en vit Fiesta titanium som andrabil. Kolla min garaget-länk i signaturen nedan. Om ni tittar runt grillen fram så är där en krom-list och även i nederkant av sidofönstren men "Titanium"-kromet nästan försvinner i den vita färgen. Nu skulle jag inte valt en annan färg ändå då fiestan är snyggast i vitt men lite synd att Titanium-valet inte syns för det är snyggt med kromet runt grillen.
På samma sätt så försvinner kromet i det vita på V70 R-design. Min personliga favvo är den röda. En parentes är att XC60 i röd R-design är bland det snyggaste jag sett just nu. Här är en länk där ni ser båda två i rött. Kromet framträder mycket mer.
http://www.aftonbladet.se/kampanj/volvo ... 6411323.ab
Har själv en R-Design electricsilver där sidospeglarna helt klar försvinner, men runt dimljusen ser det riktigt bra ut att slippa svart plast som skiner hur tydligt som helst. Dessutom är bilen utan svarta takrails så estetiskt blir det bättre, tycker jag.