Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Golfer
Är det nån som har en sprängskiss på kupefläkten på en V70 -08. Min har varit inne för byte för ett år sen och nu verkar den ha lossnat. Låter som en kaffekvarn och när jag tog loss panelen under vindrutetorkarna och kände på den verkar den sitta löst och fläkt vingarna har skavt mot kanterna. Kan det vara så att verkstaden har fuskat vid byte och inte skruvat fast den ordentligt. Jag lossade även hanskfacket och där låg 2st torxskruvar lösa som jag misstänker ska hålla kupefläkten. Skall tillbaka till verkstaden på måndag och gorma lite. men det vore bra om nån har en sprängskiss på fläkten så jag kan se om den sitter med såna torxskruvar som jag hittade.Omöljigt att se utan att riva halva inredningen
av Jwinkler
Fläkten sitter inte skruvad på något vis. Den är påvriden som en gammal lamphållare till blinkers etc. (skitkonstruktion)
Mindre eller längre än ett år sedan bytet gjordes? huvudmatta och handsfack med div spjällmotorer måste väck för byte.

MVH
Volvo 740 startar inte

Hej igen, Nu har jag bytt batteri igen och borsta[…]

Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]