Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Var nere och semestrade i Österlen/Blekinge nu och såg faktiskt rätt många V70 med värmereflekterande rutan jämfört med på västkusten där jag bor. Men fy vad ful färg den har.... :shock: Kanske bara är jag som tycker det kosntigt ut? Röd eller lila-aktig......Vissa konkurrenter har blåaktig vilket ser betydligt bättre ut och borde funka lika bra. Har haft en värmereflekterande ruta på en tidigare Renault Laguna och märkte ärligt talat knappt någon skillnad mot en vanlig ruta vad gäller värmen. Enda skillnaden jag märkte var priset då vi skulle byta ut den. Kommer inte ihåg men den kostade skjortan.......Därför blev den en standardruta som ersättningsruta....Funkade lika bra....

Vad gäller ljuset så har jag sjäv alltid kört med solglasögon och tycker det räcker bra.
Emiljonsson7 skrev:Var nere och semestrade i Österlen/Blekinge nu och såg faktiskt rätt många V70 med värmereflekterande rutan jämfört med på västkusten där jag bor. Men fy vad ful färg den har.... :shock: Kanske bara är jag som tycker det kosntigt ut? Röd eller lila-aktig......Vissa konkurrenter har blåaktig vilket ser betydligt bättre ut och borde funka lika bra. Har haft en värmereflekterande ruta på en tidigare Renault Laguna och märkte ärligt talat knappt någon skillnad mot en vanlig ruta vad gäller värmen. Enda skillnaden jag märkte var priset då vi skulle byta ut den. Kommer inte ihåg men den kostade skjortan.......Därför blev den en standardruta som ersättningsruta....Funkade lika bra....

Vad gäller ljuset så har jag sjäv alltid kört med solglasögon och tycker det räcker bra.
Vad ska man ha värmereflekternade ruta till i Sverige, nu är det ju tillbaka till normal svensk sommar +12 grader och helvetesregn.

Om jag hade bott vi medelhavet eller i södra USA då hade jag valt till det.
Volvo 740 startar inte

Hej igen, Nu har jag bytt batteri igen och borsta[…]

Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]