Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tomas T
haha, mitt svar ska ses ur den ironiska synvinkeln. Tack för alla svar!
Det är ju med hjälp av sådana här snedsprång som evolutionen för oss vidare!

Den kanske inte helt glasklara logiken med att toppa med en cd-skiva bestod i att antingen förpassa det nedrans kortet till något avlägset skrymsle i cd-spelaren där den kunde få sin sista vila. Alternativt åka som en piggyback på cdn vid en eject. Inget av alternativen var vidare lycksoamt...

Hur som helst, CD är utopererad. Nu återstår kortet. Stort tack för monteringsanvisningen s6025t . Ska prova att peta bort panelen runt mediaspelaren och se om det ger bättre tillgång till inkråmet.
Viss risk att Bilia får ta hand om eländet. Jag får väl skylla på barnen eller nått och hädanefter fara på campingar som har alkolås.....
av Matzz
Du har inte trygg-hansa som försäkringsbolag , dom har drulleförsäkring och gör reklam för precis ditt bekymmer dock är det barnen som pillar in något i cd-spelaren , vet dock ej självrisken.
av Tomas T
Fixat!
Den postoperativa rapporten låter såhär:
1: Lossa frontpanelen till cd-pelaren enl. instruktion ovan. (tryck ut hakar mha mejsel och bänd försiktigt i överkant)
2. Lossa skruvar på plastskydd som sitter framför CD-springan för att få bättre insyn. Milt våld får brukas för att få loss den i överkant där det sitter en låshake.
3. Studera därefter inkråmet och avlägsna oönskade främmande föremål. Tex mha av fiffig peang inköpt på Clas i sjön för 99 kr.
Inmatningsrullarna kan petas isär något med en mejsel för att få bättre insyn.
4. Sätt ihop i omvänd ordning.

Patienten mår efter uppvaknandet utmärkt och CDn funkar fint.

Sensmoralen lyder givetsvis:
Stoppa inte in inplastade saker i okända springor, det leder sällan till att ljuv musik uppstår.

Bomstopp!
//TT
Användarvisningsbild
av gooose
Man skall inte dra ett plastkort i alla "springor" En del är tänkta till något helt annat :oops:

Gött att det löste sig en cd spelare är inte direkt gratis

//Goose
Volvo 740 startar inte

Hej igen, Nu har jag bytt batteri igen och borsta[…]

Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]