Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
Primus skrev:På min bytte de vid en vanlig service. Om jag nu inte kommer ihåg helt fel.. :oops: Det är ju inte helt ovanligt att de(biltillverkare) inte byter ut delar akut. De kan se ett fel och låte sevicen ta omhand detta. Är det ett lite allvarigare fel går de ut med ett brev till de som inte gjort service och fått delen bytt. Är det riktigt viktig går de ut med brev till alla direkt.

Jo så är det nog

MEN DETTA ÄR VERKLIGEN AKUT!!!! Dessutom gäller det ÄVEN ni som har 2,4 D
Vänta inte en dag!
av samz
Hmm detta är ju allvarligt .

Kan man på ngt sätt se om den är bytt, V70 servades i april? Har inte serviceprotokollet.
Användarvisningsbild
av leiwi
samz skrev:Hmm detta är ju allvarligt .

Kan man på ngt sätt se om den är bytt, V70 servades i april? Har inte serviceprotokollet.

Jag skulle kontaktat servicestället och verkligen försäkrat mig om den är bytt eller ej
av boopidoo
Jag undrar också hur man ska kunna ta reda på om den är bytt eller ej. Vi köpte en begagnad V70II -08 för en månads sedan på Upplands Motor i Uppsala och frågade idag om de visste om den var bytt eller ej. Fick ett otydligt svar att om den ska bytas så dyker det upp i vårt servicesystem. Mao ingen möjlighet att kolla om den är bytt eller ej.
av Winchester
I følge min forhandler gjelder det 2,4D og D5 fra modellår 2008 på V70II,XC70 og XC60,samt S80 fra 2007.Skal være løst på MY10.
Min ble byttet på kampanje,samt registerreim,tror kampanjen het S29037. Fikk aldri noen papirer på det,men det stod vist i servicehistorikken internt hos Volvo.
Tror ikke problemet gjelder D5 i XC90.
Användarvisningsbild
av leiwi
boopidoo skrev:Jag undrar också hur man ska kunna ta reda på om den är bytt eller ej. Vi köpte en begagnad V70II -08 för en månads sedan på Upplands Motor i Uppsala och frågade idag om de visste om den var bytt eller ej. Fick ett otydligt svar att om den ska bytas så dyker det upp i vårt servicesystem. Mao ingen möjlighet att kolla om den är bytt eller ej.
¨

nöj dig inte med detta svar , eller fråga någon mera kompetent verkstad!!
av perjak
Jag bokade service i dag och då plingade det fram en kampanj i kundmottagarens dator. Det hade med rem och spännare att göra. Det kommer att bytas samtidigt som dom gör service. Jag har inte fått något brev hem om detta. (D5 uttagen tidigt MY2009)
av idovee
leiwi skrev:
boopidoo skrev:Jag undrar också hur man ska kunna ta reda på om den är bytt eller ej. Vi köpte en begagnad V70II -08 för en månads sedan på Upplands Motor i Uppsala och frågade idag om de visste om den var bytt eller ej. Fick ett otydligt svar att om den ska bytas så dyker det upp i vårt servicesystem. Mao ingen möjlighet att kolla om den är bytt eller ej.
¨

nöj dig inte med detta svar , eller fråga någon mera kompetent verkstad!!

Är iof långt ifrån alla bilar som påverkas, och alla Volvohandlare använder TACDIS vad jag vet, vilket innebär att de får information om tillämpliga (och ej utförda) kampanjer från Volvo så fort reg.nr slås in. Med andra ord, tycker Volvo något ska göras vid nästa verkstadsbesök ser kundmottagaren på verkstaden det.
Utförda och tillämpliga kampanjer finns förövrigt även i ett centralt register hos Volvo som Volvohandlare har tillgång till.. kanske råkade på en sommarvikarie såhär i semestertider?
Volvo 740 startar inte

Hej igen, Nu har jag bytt batteri igen och borsta[…]

Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]