Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bergabacken
Finns det någon felkodsläsare som läser och släcker koder för Volvo S80 årsmodell 2008 som är användbar och som inte kostar skjortan? Varför är de senaste modellerna av Volvo så speciella när det gäller felkoder?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Om du Googlar på Volvo + ODB-2 codes så har jag dessutom för dig att du kan få en lista över de koder som Volvo använder och dess förklaringar om de mot förmodan inte skulle finnas i instrumentet. Har tom för mig att jag sett sådana listor här på forumet.
Användarvisningsbild
av Doffen
Bergabacken skrev:Finns det någon felkodsläsare som läser och släcker koder för Volvo S80 årsmodell 2008 som är användbar och som inte kostar skjortan? Varför är de senaste modellerna av Volvo så speciella när det gäller felkoder?
Biltema sin feilkode leser er ikke verdt plastikken den er laget i. Prøvde den selv på 4 forskjellige biler ifra 2000 og frem til 2006, ingen av bilene klarte den å lese av feilkodene.
PPC sin feilkode leser fungerer frem til V70N MY08, nyere biler som S80 og V70 II fungerer den ikke.
Men det kommer en ny feilkodeavleser fra PPC om ikke lenge.

Det er nå mine erfaringer iallefall.
av Bergabacken
Det är just dessa motsägande erfarenheter som gör mig osäker. Vad fungerar och vad fungerar inte. Vad kan man läsa ut av koderna. Jag har bra datorkunskap men det hjälper ju inte om hårdvaruförutsättningen inte finns. Jag ställer om frågan. Kan någon tipsa om flera felkodsläsare och program som bör fungera. Jag har läst om PPC3, men vad jag kan förstå ingår då trimningsprogrammet vilket jag inte behöver.
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Vad jag tänkte är att skarvarna mellan h[…]

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]