- mån 05 jul 2010, 17:43
Mitt första inlägg här : ) Jag köpte för en månad sedan en begagnad V70 II 2,0 F momentum 2008. Den var nyservad 6300 mil hos bilia just innan jag plockade ut den. Idag hände något mycket märkligt. När jag steg in i bilen på parkeringen drog den inte igång fläkten en kort stund som den brukar. När jag sen körde iväg han jag bara passera två korsningar innan oljetryckslampan lös och bilen tvärdog mitt i korsningen. Ganska läskigt också närbilen dör i full fart och den blev djäkligt trögstyrd. Någon som vet vad det kan vara för fel ? Stannade och fumlade efter telefonen för att ringa Volvoassistans medans jag testade att pumpa lite på koppligen och gasen. Innan jag ens han ringa samtalet tryckte jag på startknappen och fick jag igång bilen.
Skall in på koll nästa vecka men killen på bilia som tog emot samtalet verkade inte så värst villig att ta in bilen eftersom den nu går utan några felmeddelanden.
Har den blivit galen av värmen bilen min ??? Någon som haft liknande fel ?
Skall in på koll nästa vecka men killen på bilia som tog emot samtalet verkade inte så värst villig att ta in bilen eftersom den nu går utan några felmeddelanden.
Har den blivit galen av värmen bilen min ??? Någon som haft liknande fel ?