Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

megalooser skrev:
XC90_Executive skrev:I denna diskussion kan jag tillägga att det inte är välgörenhet Volvo håller på med.
Nej, det hoppas jag verkligen att du inte har inbillat dig!

Nu är det ju så att som en del av denna precis samma marknadsekonomi så finns en informationsfrihet på vars grund
folk tros fatta sina beslut när de utnyttjar marknadskrafterna. Om denna nu systematiskt vilseleds, vilket jag tycker
är fallet här, så kommer markandsekonomin att haverera.

Här försöker man lura folk genom att ta igen på gungorna vad man förlorar på karusellen.

Och det verkar vara många som åker karusell om säger..
Nu är det ingen som har förståndet i behåll som är tvingad att köpa en D5 eller något annan model med samma grundmotor men med olika prestanda.
Vi avgör själva.
Men att det ser ut som det gör är inget unik varken inom bilindustrin eller inom elektronikmarknaden.
Varken du eller andra är intresserade av att få ett högre pris för att varje produktvariant skall vara unik, så mer eller mindre så är det vi konsumenter som bestämt att det skall vara så.
Vi kan utrycka det mer att vi lurar oss själva genom att ställa krav på låga priser.
Kära megalooser!

Självklart har jag respekt för dina synpunkter. Själv är jag kanske lite väl Volvofierad i bland. Jag kan dock inte känna att det finns någon dirket konspiration gentemot oss kunder i förhållandet mellan Volvo PV och Polestar.

Hur som helst. Jag lägger en hel del pengar på bilen och det är väl inte det klyftigaste man kan göra i längden, men det är roligt :D

Sommarhälsningar från

Henry

Min V90 D4 med adblue har på ett år oc[…]

V60 T3 -2011 Turbo laddar inte

Min lösning för framtida ”sök[…]

Vibrationer vid gaspådrag C70

Däcken kanske? Du har inte fel fälgar oc[…]

Kolla hos HK Bildemontering i Nykyrka, de har h&ou[…]