Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hei.

Noen andre med V70 II som sliter med at spylervesken til bakruten siger tilbake ?
Hver gang jeg skal spyle bakruten så går pusseren 2-3 ganger over ruten før spyler vesken kommer, noe som jeg anser som ett problem da ruten og pusseren blir unødig slitt da.
Kontrollera den backventil som borde finnas någonstans på slangen, antagligen nära sprutmunstycket.

Ha de

Mvh GK
PeterTh skrev:Min gör likadant. Jag trodde att det var en "feature" som man får leva med men det är alltså inte så? Jag har en V70 II-10 som har gått knappt 500 mil.

mvh
Peter
Jag tog för givet att Volvo satt dit en backventil där, om jag skulle ha fel och dom luspudlarna inte gjort det så är det ju inte så svårt att fixa till det. Finns på många biltillbehörsbutiker.

Mvh GK
Jag hade samma fel på min bil. Ena verkstaden sa "det ska nog vara så", medan en annan verkstad erbjöd sig mäta systemet och de bytte sedan backventil. Nu kommer spolningen direkt på bakrutan samtidigt som torkaren går igång. Allt gick på garantin.

Samma lika steg och tidsplan för mig.

Hej Jag vet att detta har diskuterats tidigare men[…]

Är kolvar och dess ringar utbytta eller gar[…]

Slirande rem v60

Okej, tack! Har hört mardrömshistorier […]