Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Spid3r
Ytterligare ett ljud problem.

När jag backar med full rattsväng och bromsar lätt skriker om bromsarna. Volvo har smörjt och rengjort det låter lite mindre med det låter fortfarande, vad ska man göra åt det här problemet om jag vill bli av med det?
av Bitez
Jag har samma problem på min bil. Har haft det sedan leverans. Det går tyvärr inte göra ngt åt det. Enligt min handlare så tolkar volvo det som "egenskap" alltså inget fel, utan egenskap. Som förklaring fick jag att bromsarna är överdimensionerade för bilen, där av ljudet. Kundmottagaren på bilia förklarade på lite märkligt sätt: "...du vill väl ha bra bromsar....?"

Så alla andra som inte skrikande broms, har dåliga bromsar :)))))))))))))))))))))))))

(fan man tycker ju att vissa borde ta o fundera på om det finns annat de kan hålla på med...)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Zera skrev:När jag backar med full rattsväng och bromsar lätt skriker om bromsarna.
:mrgreen: Vilket ilandsproblem :mrgreen:

För övrigt skriker mina bromsar hela tiden vid körning rakt fram om man bromsar.
av jarnsjua
Kära Volvo Cars. Det är inte OK att tala om för en kund att ett problem är en "egenskap". Ur en kunds perspektiv är det "egenskaper" som absolut inte får finnas på en ny Volvo. INSE! Det är så himla lätt för Volvo att gömma sig bakom "egenskap" när exemplen nedan ger en känsla som inte alls är Volvo.
Vi har två ypperliga exempel:
- Skorrande ljudet på 2,4D MY2010 - en Volvo ska inte skorra från remmen när ACn är påslagen och generera frustration bakom ratten när man ligger på landsväg konstant på 1600 varv och det enerverande ljudet uppkommer. (ett exempel, enligt tidigare inlägg skorrar bilen vid en mängd olika varvtal beroende på belastning och annat)
- En ny Volvo ska inte skrika från bromsarna vid fullt rattutslag och skapa uppmärksamhet hos folk som står och tittar på "vad är det för bil som tjuter" i en vändhållplats etc.

Några av er andra som har fått liknande"godag yxskaft" svar från Volvo?

Kom igen nu Volvo. Visa att ni är en premiumleverantör och hjälp era kunder med de oaccepterbara felen ovan. Lös problemen!
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Min börja nästan direkt den var ny dom bytte bromsklossar blev bra börja igen vid 5000mil så nu dom bytt igen få se om det börjar snart igen vissa har visst fått byta skivorna å innan det blivit tyst.
Användarvisningsbild
av Spid3r
jarnsjua skrev:Kära Volvo Cars. Det är inte OK att tala om för en kund att ett problem är en "egenskap". Ur en kunds perspektiv är det "egenskaper" som absolut inte får finnas på en ny Volvo. INSE! Det är så himla lätt för Volvo att gömma sig bakom "egenskap" när exemplen nedan ger en känsla som inte alls är Volvo.
Vi har två ypperliga exempel:
- Skorrande ljudet på 2,4D MY2010 - en Volvo ska inte skorra från remmen när ACn är påslagen och generera frustration bakom ratten när man ligger på landsväg konstant på 1600 varv och det enerverande ljudet uppkommer. (ett exempel, enligt tidigare inlägg skorrar bilen vid en mängd olika varvtal beroende på belastning och annat)
- En ny Volvo ska inte skrika från bromsarna vid fullt rattutslag och skapa uppmärksamhet hos folk som står och tittar på "vad är det för bil som tjuter" i en vändhållplats etc.

Några av er andra som har fått liknande"godag yxskaft" svar från Volvo?

Kom igen nu Volvo. Visa att ni är en premiumleverantör och hjälp era kunder med de oaccepterbara felen ovan. Lös problemen!
Tack killen för förståelsen, det var precis vad jag menade.
Användarvisningsbild
av Momentum
Det där beror på om man har en kass åf eller inte
Hade en V70N men missljud ibland från "fjädringen" bak
Otaliga verkstadsbesök, lånebil alla gånger
Löste sig tillslut efter garantitidens slut, även detta fixade man, jag betalade inget

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klim[…]

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommendera[…]