Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
Efter att ha läst tråden så verkar det ju vara väldig skillnad i lev.tid... Men vad tror ni? Om jag beställer en V70 D3 imorgon, finns det någon rimlig chans att jag får den innan eller under semestern som börjar v 29??
Användarvisningsbild
av pixelworks
Honke skrev:Efter att ha läst tråden så verkar det ju vara väldig skillnad i lev.tid... Men vad tror ni? Om jag beställer en V70 D3 imorgon, finns det någon rimlig chans att jag får den innan eller under semestern som börjar v 29??
Tveksam om jag ska vara ärlig - beställde min i v16 med leverans i v29/30 :???:

Gjorde bara 1 ändring 1v efter ordinära beställning - ville ha annan int. panel och tidsur. - var tidigare satt till v26
Användarvisningsbild
av Honke
pixelworks skrev:
Honke skrev:Efter att ha läst tråden så verkar det ju vara väldig skillnad i lev.tid... Men vad tror ni? Om jag beställer en V70 D3 imorgon, finns det någon rimlig chans att jag får den innan eller under semestern som börjar v 29??

Gjorde bara 1 ändring 1v efter ordinära beställning - ville ha annan int. panel och tidsur. - var tidigare satt till v26
Tråkig läsning :cry: Kommer ju bli trist att va utan bil hela semestern... Men då blir de antagligen mer gjort på huset :wink:
Användarvisningsbild
av pixelworks
Honke skrev:
pixelworks skrev:

Tråkig läsning :cry: Kommer ju bli trist att va utan bil hela semestern... Men då blir de antagligen mer gjort på huset :wink:
Tell me about it!!

Men kanske du har tur! - som du säger, är det väldig stor skillnad :)
av Electric
Fick ett underbart besked idag gällande min V70 MY11 som jag beställde 18 Maj. Under 2 veckor har lev.datum varit 27 Sept. En stor besvikelse faktiskt att behöva vänta så länge, så jag sa till säljaren förra veckan på både skämt och allvar att han måste göra nåt för att korta lev.tiden lite. Ett mail från honom till personer som uppenbarligen kunde justera lite gör att min bil kommer till bilfirman redan månadsskiftet Juni/Juli.
Lagom till semestern .....YES!!!!!!
av Peanuts
Jag fick ett telefonsamtal från min Volvohandlare i torsdags och han kom med det glädjande beskedet att min bil var färdig. Tyvärr var jag iväg på semester då men nu imorgon måndag ska jag hämta ut min nya bil. :D
av Electric
Peanuts skrev:Jag fick ett telefonsamtal från min Volvohandlare i torsdags och han kom med det glädjande beskedet att min bil var färdig. Tyvärr var jag iväg på semester då men nu imorgon måndag ska jag hämta ut min nya bil. :D
Har fått min leverans mycket tidigarelagd än vad som sas från början gällande min V70.
Beställde bilen 18 Maj fick till svar att leverans sker 27 sept. Två veckor senare hette det mitten på Juli. NU står bilen helt leveransklar på bilfirman. Kan tyvärr inte hämta den förrän nästa vecka, men måste ju säga det att Volvo minnsann jobbat på bra.
av ebedu
Jag beställde min V70 D5 AWD 27/4, får den idag! Två veckor tidigare än lovat!
Tack för det Bilbolaget! Julafton två dagar innan midsommarafton!
Användarvisningsbild
av pixelworks
ebedu skrev:Jag beställde min V70 D5 AWD 27/4, får den idag! Två veckor tidigare än lovat!
Tack för det Bilbolaget! Julafton två dagar innan midsommarafton!
Hahahah ... grattis! :D Hör av deg vad du tycker om den - vi vill ha bilder! :mrgreen:
av micjos
Jag och min kollega har beställt 2st V70 r-design men fått väldigt vairierande leveransbesked. Först var det i slutet av juli sedan början av september och nu slutet av september.
Alltid jobbigt att vänta =)

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

Nej, jag har någon slags glaskross-sensor i […]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]