Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CalleV70
för att ytterligare spä på..Det är bara läder där du sitter. På sidan och bakstycket är det konstgjort. Dels pris, dels ur slitagesynpunkt. (så var det tidigare i alla fall..)
av perhall
CalleV70 skrev:för att ytterligare spä på..Det är bara läder där du sitter. På sidan och bakstycket är det konstgjort. Dels pris, dels ur slitagesynpunkt. (så var det tidigare i alla fall..)
Har hört det också, men jag tror eller har hört att det är lite mer läder nu, en gång i tiden (typ 850) var det bara på sittytan, tror jag... men men, varför gnälla, Summum kostade 15000 minus rabatt med elstol+minne, avbl.bar spegel, 17", silver rails (kostar 6000 i Tyskland:) och kanske nån mer liten onödig grej.... /PH Ska man ha skinn på en Merca får man börja med 20000 för Elegance och sen 20000 för skinnet... och Elegance innehåller inte mycket av värde...
av Primus
perhall: Ja lite är det så.. :lol: Fast efter att ha kört japanska småbilar under en månad + en BMW 328 så har jag graderat upp Volvon något. Men jag kan bara inte förlika mig med hur dåligt automaten lirar med D5 motorn. Styrningen är också väldigt diffus. Och förbrukningen är skyhög för en modern diesel. Men man åker(inte kör) bekvämt och tyst. Och den är faktiskt snygg! Jag har en vit med espressobrunt läder.

Tillbaka till lädret. Jag vill inte kosta på något extra på skinnet(tror jag) då jag är uppe i ett pris på ca 425000 för en 2,5FT. Detta i bygg din bil. Sedan kommer ju en del rabatter.
Sedan håller jag med om att bra skinn kräver mer vård och ofta är ömtåligare. Det gäller både soffor och skor.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
CalleV70 skrev:för att ytterligare spä på..Det är bara läder där du sitter. På sidan och bakstycket är det konstgjort. Dels pris, dels ur slitagesynpunkt. (så var det tidigare i alla fall..)
Allt är läder.
av perhall
XC90_Executive skrev:
Allt är läder.
Sidan? Nackstödet? Bakstycket? Ser inte så ut. Men är det så så har ju Volvo mer läder än BMW på komfortstolarna (som är dyra..) /PH

Hej Vad krävs för att montera 2005 face[…]

Inte en chans. Ända gången det ä[…]

Hej. Kan man byta hela mätarpanelen utan att […]

Hybriderna har som StefanN skriver inbyggda skydd […]