Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 5cylindrar
I helgen var jag och provsatt en V70 2011 för första gången. Ingen skillnad alls jämfört med 2010 förutom att de lagt till ännu en kromdetalj (eller polerad aluminium) - Mittkonsolen. Förra året när de la till en kromratt så tänkte jag, ok då, bara det inte blir mer. Sen kom mittkonsolen. I mitt tycke har det nu blivit för mycket - känns lite billigt liksom. Måste vara så att blänk säljer?

Ville bara skriva av mig en volvoreflektion jag gjort på sistone.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Det är väl alltid så när det ska uppdateras till nya modellår. Större speglar någon liten detalj här och där. Faclift gäller ju mer omfattande uppdateringar, Ny front ,andra strålkastar, klarglaslampor osv. Så brukar det vara.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Allt går i vågor, kommer ihåg att det blivit för mycket krom flera ggr innan.

Då brukar man få betala för att få kromet överlackerat, eller som det heter på Volvopsråk "Blackline" det har väl funnits flera ggr om jag minns rätt, det fnns väl på 240, 740 och V70 eller ?:-/

Kommer ihåg att volvo hade svårt att få färgen att fästa på kromet runt fönstren, skrapade man lite på den svarta originalfärgen kom kromet fram .

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Momentum
Ratten tycker jag är överdriven, skulle hellre ha en "ren" ratt
De nya detaljerna på mittkonsolen tycker jag skapar symmetri och balans

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

Nej, jag har någon slags glaskross-sensor i […]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]