- tor 10 jun 2010, 23:42
#417270
I lumpen stod beredskapsbilarna alltid utanför kasernen, ofta var det 25 minus, men beväringarna startade bilen och for iväg som skott. 6000 rpm på varend växel. Tex på morgonen när personalen till matsalen skulle hämtas.
Över 1000 grader varmt på översidan av kolven, -25 grader i oljan under kolven, 6000 rpm och fullgasväxlingar. Ändå höll motorerna år ut och år in och gick som ett skott.
Kanske så man alltid ska köra för att få sakerna att hålla i längen...
Momentum skrev:Hmmmm - Om detta med inkörning vore väldigt viktigt så borde man väl skrota alla demobilar, dom borde ju vara vrak direkt.Motorer tål mer än man tror.
Är det någon som köpt en demobil som kan berätta vilket vrak man köpt, eller kan det vara så att även en sådan motor fungerar ok?
I lumpen stod beredskapsbilarna alltid utanför kasernen, ofta var det 25 minus, men beväringarna startade bilen och for iväg som skott. 6000 rpm på varend växel. Tex på morgonen när personalen till matsalen skulle hämtas.
Över 1000 grader varmt på översidan av kolven, -25 grader i oljan under kolven, 6000 rpm och fullgasväxlingar. Ändå höll motorerna år ut och år in och gick som ett skott.
Kanske så man alltid ska köra för att få sakerna att hålla i längen...
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.