Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Momentum skrev:Hmmmm - Om detta med inkörning vore väldigt viktigt så borde man väl skrota alla demobilar, dom borde ju vara vrak direkt.
Är det någon som köpt en demobil som kan berätta vilket vrak man köpt, eller kan det vara så att även en sådan motor fungerar ok?
Motorer tål mer än man tror.

I lumpen stod beredskapsbilarna alltid utanför kasernen, ofta var det 25 minus, men beväringarna startade bilen och for iväg som skott. 6000 rpm på varend växel. Tex på morgonen när personalen till matsalen skulle hämtas.

Över 1000 grader varmt på översidan av kolven, -25 grader i oljan under kolven, 6000 rpm och fullgasväxlingar. Ändå höll motorerna år ut och år in och gick som ett skott.

Kanske så man alltid ska köra för att få sakerna att hålla i längen...
av CalleV70
2003 hade jag en xc70 med D5 (tror jag den hette) som lånebil i 10 månader i väntan på min xc90,D5. Så inkörning fanns inte på kartan utan fullt spett från start. Körde 2500 mil. Xc 90 var min favorit, körde lugnt 50-100 mil. Förbrukning ok. Sedan 7000 mil kör jag xc70 med D5. Tycker den är törstig, ca 5-10 % mindre än xc90:an! Den som drog minst var den där lånebilen......
Användarvisningsbild
av Momentum
Frågade kring detta hos min återförsäljare, och det enda var att man inte ska slänga på ett stort släp första dagen och dra runt på, annars var det inget extra speciellt att "köra in"

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

Nej, jag har någon slags glaskross-sensor i […]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]