Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag anser att att Volvo generellt producerar bra, funktionella och kvalitetsmässigt bra bilar. Vad jag saknar är mer innovationer likt BMW:s solceller på taket som laddar och kyler bilen vid varmt väder, VW:s parkeringshjälp, Opels adaptiva ljus som är bättre än Volvos. Kort och gott, vilka tekniska funktioner och lösningar saknar Volvo som många andra bilmärken har? Vad vill du ha i din Volvo som inte finns idag?
Aresso skrev:Jag anser att att Volvo generellt producerar bra, funktionella och kvalitetsmässigt bra bilar. Vad jag saknar är mer innovationer likt BMW:s solceller på taket som laddar och kyler bilen vid varmt väder, VW:s parkeringshjälp, Opels adaptiva ljus som är bättre än Volvos. Kort och gott, vilka tekniska funktioner och lösningar saknar Volvo som många andra bilmärken har? Vad vill du ha i din Volvo som inte finns idag?
Varför ska just Volvo ha allt som alla andra bilmärken har tillsammans? Nu är jag inget Volvofreak per se, men Volvo har väl legat långt fram i t.ex. säkerhet och varit innovativa där. Ta Driver Support-paket t.ex., vilket annat märke ger så mkt säkerhetsprylar för 18 papp? Antivältsystemet som kom på XC90?
BLIS som varnar med summer om man byter körfält med ett annat fordon i blinda zonen, vill minnas att det är Audi som har detta. Borde ta 10 minuter att programmera (BLIS-varning vänster and körriktningsvisare vänster aktiv = summerljud :wink: )
Stereo som återgår till max lägstanivå varje gång man slår på tändningen är bra för trumhinnorna (SAAB, Opel)
Dubbla solskydd som SAAB har så man kan ha ett framåt och ett åt sidan samtidigt.
Så är det väl på tiden att city safety kommer till V70/S80 nu va.
Vg skicka innehållet vidare till Volvo tack, vill minnas att någon annan startat en sån här insamling...
Ett tips är att läsa denna tråd som Variosboy skapade. Mycket bra input som han dessutom gått vidare med till Volvo om jag inte förstått det hela fel :D

Borde inte trådarna slås ihop?

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=51434
Head up display för hastighetsmätare samt varningar som tex låg bränslenivå.

City safety till ALLA modeller

Utdragbar lårstöd i framsätena samt trevligare klädslar, till S80/V70. Saknar ett alternativ med ett modernt "hårt" tyg. Flextech eller vad det heter gillar jag inte alls.

DRIVe med lätthybrid. Extra vridmoment från elmotor från stillastående samt 15 sekunder power boost vid tex omkörning.
Emiljonsson7 skrev:Ett tips är att läsa denna tråd som Variosboy skapade. Mycket bra input som han dessutom gått vidare med till Volvo om jag inte förstått det hela fel :D

Borde inte trådarna slås ihop?

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=51434
Tack för det! :oops: Jag visste inte att det redan fanns en tråd i ämnet men admin får gärna slå samman trådarna.

Bra tips hittills! Kom gärna med fler förslag i den andra tråden: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=51434
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]

köpa en Volvo S / V60

Ja snygg och kraftig. Vill dock vara lite ekonomis[…]