Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av micjos
Jag har precis beställt en V70 med bland annat integrerade bälteskuddar som tillval.
Såg detta som ett väldigt praktiskt tillval då vi har det väldigt trångt idag med två barnstolar och ett babyskydd i baksätet på vår nuvarande bil.
Men nu undrar jag hur pass bra dessa är, någon som har nån erfarenhet av dessa?

//Micke
av Electric
micjos skrev:Jag har precis beställt en V70 med bland annat integrerade bälteskuddar som tillval.
Såg detta som ett väldigt praktiskt tillval då vi har det väldigt trångt idag med två barnstolar och ett babyskydd i baksätet på vår nuvarande bil.

//Micke
Ett självklart val när man beställer ny bil. Har med det själv som tillval i bilen som kommer i sommar.
Hade bälteskuddar i min gamla V70 -06 och kan bara säga att de är mycket bra. Slippa kånka och flytta på barnkuddar. Absolut inget du kommer ångra. Dessutom blir bilen något attraktivare den dag du skall sälja den. Förmodligen till en annan barnfamilj som har samma behov.....
Användarvisningsbild
av Racetwin2
micjos skrev:Jag har precis beställt en V70 med bland annat integrerade bälteskuddar som tillval.

//Micke
Jag har också haft det på de två denaste bilarna och är supernöjd. Som sagt, slippa bära barnstolar mellan bilarna eller investera i för många barnstolar. De har dock en nackdel i kombination med läderklädsel - de är lite "hala" i sidled och har inte lika bra sidostöd som en traditionell barnstol så vid långresor tar vi alltid med de vanliga barnstolarna då de sover bättre i dem. Sedan tappar man det eluppvärmda baksätet också men fördelarna uppväger med råge nackdelarna om man har barn och i synnerhet om man har flera barn. :D
av ztaffans
Det är säkert bra, själv har mina barn växt ifrån behovet (yngsta 14 år) och då värdesätter jag värmen i baksätet som man tyvärr förlorar om man väljer integrerade kuddar. Svårt att få allt.
Volvo 740 startar inte

Hej igen, Nu har jag bytt batteri igen och borsta[…]

Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]