Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gages
VolvoB20 skrev:
gages skrev:
ntressant, vad får du då i din XC70II 2,4D AWD My10, blir det 205 eller 225 hk, vad får du betala ?:-/ ?:-/
http://www.jagrullar.se/forum/posting.p ... 6&p=414965# :D
I ett brev som kom från Polestar står följande bl a: ... "Den Volvo du äger, med en 2,4D motor, är lite av en vinstlott. Hos den motorn gör Polestar Effektoptimering särskilt stor skillnad. Från dagens 163 hästkrafter och 340 i vridmoment ger optimeringen tillgång till hela 205 hk och 450 Nm.
Priset är 9003 kr.
Det där är en 2009 ...... passar inte din My10
Den passar bra enligt svar från Polestar:
Effekt Polestar; 205hk/460Nm
Med vänlig hälsning
Magnus Skeppstedt
Polestar Performance
http://www.polestar.se

42hk extra - man tackar! :D :D
En fråga till dök upp i min skalle.
Det står ju att optimeringen inte påverkar toppfarten pga toppfartsspärr.
Jag beställde min med bortagen toppfartsspärr, är det så att toppfarten då kan bli högre?
Frågan är i mitt fall helt hypotetisk eftersom jag aldrig provat vad fort bilen går, men intressant ändå.
Någon som vet/provat?
av samz
ztaffans skrev:Ja, då har man funderat färdigt, man lever som sagt bara en gång.
Måndag eftermiddag är det dags :D
Hoppas att det blir så positivt som de flesta säger vol:-)
Någon mer som är på gång :?:

Hur blev det? Nöjd?
samz skrev:

Hur blev det? Nöjd?
Har inte kört så mycket ännu men så långt jag kännt ännu så finns det en rejäl portion mer kraft än förut.
Mycket roligare och snabbare bil men man får vara lite försiktig på ettan, hade nog varit bra med AWD nu.
Det riktiga testet blir nu till sommaren när jag ska dra runt lite på husvagnen, här väntar jag mig extra mycket.
Volvo 740 startar inte

Hej igen, Nu har jag bytt batteri igen och borsta[…]

Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]