Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mswalen
Hej jag har en V70 II -09 och har 18 tummare med 245/45 ET 45 och vänster bak skrapar i i innerskärmen ibland, finns det nån smart lösning för detta? går det att kanske få tag på hårdare fjädring eller något liknande, tacksam för svar..

/Micke
Användarvisningsbild
av Variosboy
Då är det något fel på dina fälgar eller din bil, för den dimensionen har jag med, å med tanke på hur nedlastad bilen varit ibland utan att ta i det minsta lilla så är det nog något fel som sagt!

Har du rätt ET? Sticker dom ut för mycket?? Orginal?
Mer information hade ju inte skadat för att kunna hjälpa dig..
av perhall
Det är för stora hjul. 245-40-18 ska det vara. Men ändå märkligt att det skrapar i med så liten skillnad. Med andra fjädrar lär ju bilen bli lägre och sannolikheten att det slår emot ännu större...?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Ja, fel av mig, 245/40-18 är det ju på orginal 18"..
Men som sagt, 45-profil borde inte orsaka några problem ändå.
av mswalen
Variosboy skrev:Ja, fel av mig, 245/40-18 är det ju på orginal 18"..
Men som sagt, 45-profil borde inte orsaka några problem ändå.
ja ET är 45 tror att original är ET48 så dessa sticker ut en aning mer, men det är bara på vänster bak som skrapar i, kanske innerskärmen som är felmonterad,

har hört att det finns nåt företag här i stockholm som ska tillverka fjädrar efter beställning, och då kanske man kan få
lite hårdare än original, (typ husvagnsfjädrar)
av Matzz
orginal 18 tums venator har et 55, jag har nu en fälg med et 45 och 245/40 18 och det funkar fint tar ingenstans på min v70.
av tomlatra
Kolla så att plastlisten som går runt hjulhuset (mot plåten i skärmkanten) är rätt monterad. Min var veckad mitt på (klockan 12 sett) och tog i däcket vid nerfjädring på vänster sidan bak. Jag åker 245/40-19 och det tar inte i med 5 vuxna på motorväg eller med släpkärra. Du borde inte ha några problem...
av mswalen
okej kollade och den innerskärmen hänger ner ca 1 cm från plåten på vänster sida, sa till på volvo nu när den är inne för parkeringsskada att dme ska montera den rätt, hoppas att dem fixar det nu.
Volvo 740 startar inte

Hej igen, Nu har jag bytt batteri igen och borsta[…]

Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]