Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 5cylindrar
Jag tycker frågan är befogad. Om vi tillsammans kan få en uppfattning om vad vi betalat och vilka rabatter vi blivit erbjudna så kan vi även bilda oss en uppfattning om vad ett "nettopris" egentligen är. Det är detta som är den springande punkten. Handlare slänger sig konstant med ordet "nettopris" men vi har ju lärt oss att ta säljarens ord med en nypa salt. Säljarens uppgift är att sälja bilar, så många och så dyrt som möjligt medans vi köpare vill få så stora rabatter som möjligt. Så, Ni som gjort bra affärer, hur gick det till och hur mycket rabatt fick ni?
av joschua
Till de som ger tipset att spela ut handlare mot varandra : Om man kan eller inte kan pruta, eller använda ramavtal på en business-paketerad bil tror jag är ett principbeslut - det styrs nog väldigt lite av köpare / säljare- Så olika marginaler har inte handlarna. Min uppfattning är att det skiljer väldigt lite mellan handlare - max nån procent - men det var inte den nivån på rabatt jag menar .

Ser längre upp i tråden att "crumar" lyckats använda ramavtal på en business-bil. Finns det någon mer ?
av Crumar
Vill nämna angående ramavtalet på business paketet så ville/kunde handlare A inte använda det medan handlare B gladeligen gjorde affär... Rätt eller fel, det vet jag inte men det gick uppenbarligen att ordna.
av joschua
Crumar skrev:Vill nämna angående ramavtalet på business paketet så ville/kunde handlare A inte använda det medan handlare B gladeligen gjorde affär... Rätt eller fel, det vet jag inte men det gick uppenbarligen att ordna.
snyggt ! då hade jag fel ändå. men huvudsaken är ju att frågan är utredd !
av Hertz
Vår koncern hade (för den finns väl inte längre?) specialpris på V70 2.4D Business momentum, alltså den som annonserats för 289 tusen. Vårt pris 275 tusen, en liten rabatt på denna nettopris bil.
av Amli
Ser att dom säljer V70 2.5FT med R-design för 299.900 på BraBil. Det tycker jag låter som en väldigt bra pris. Kan det vara för att möta VW´s fina deal på Passat tro?
av Crumar
Det är ett kanonpris!
Dessutom ska det tydligen vara förmånsgrundande, alltså denna modell kommer att stå som 299900 i skatteverkets listor framöver. Det är ju rätt intressant om man åker tjänstebil...
av HerrC
Som sagt ett bra pris , men vad det gäller VW Passat så stoppades alla nybeställningar på den för 3 veckor sedan då Sverige sålt 4ggr mer än beräknat o fabriken är fullbokat sept månad ut. Sen börjar de producera den faceliftade, o den kommer man inte sälja till bra pris..............
av Barbaresco
Crumar skrev:Det är ett kanonpris!
Dessutom ska det tydligen vara förmånsgrundande, alltså denna modell kommer att stå som 299900 i skatteverkets listor framöver. Det är ju rätt intressant om man åker tjänstebil...
Var kommer dessa uppgifter ifrån? - då är den verkligen intressant som tjänstebil!

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]