Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KungElite
Vi har en två veckor gammal tjänstebil, V70 2.4D.

Idag när jag kört en sväng tryckte jag på nyckeln för att den skulle matas ut, i samma stund tyckte jag tydligen på start stop.

Nyckeln matades ut och bilen startade, blev hyfsat förvånad :???: !! Stor humor! Jag kunde starta och stoppa bilen utan nyckel. Men det är ju sådär ur säkerhet att det går att starta. Ni som har andra 10ór kan ju testa. Måhända att det var ett "lucky shot"...

Verkar inte som man kan infoga bilder i trådar men jag var tvungen att ta ett kort med nyckel ur och 900 v/min i bakgrunden :-DD
Användarvisningsbild
av AndersP
Du har väl Keyless :shock:
Då behöver du inte stoppa in nyckeln överhuvudtaget
Användarvisningsbild
av Falk
KungElite skrev:... Stor humor! ...
Så där gör min oxå. Det händer då och då att man råkar komma åt nyckeln/knappen så att den startar när nyckeln åker ut... :roll:
Fått en förvånad kommentarer från en som lånade bilen och råkade ut för detta.

Jag har dock aldrig kört iväg. Kom att tänka på, hur funkar rattlåset i det läget?
Användarvisningsbild
av kave
Ja, vi har diskurerat detta fenomen tidigare.
Egentligen gillar jag inte separat startknapp och nyckel. Det har hänt att nyckeln också fastnar i ett mellanläge när min sambo kört bilen.
Efter lite ryckande och tryckande kommer den ut.
Snacka om att lösa ett problem som inte finns.

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]