Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Råkade ut för en konstig historia. PLötsligt en dag var inte färddatorn tillgänglig. Ingenting hände när jag rullade på vänstra spakens hjul. Varningsmeddelande gick att få fram och att rulla mellan men inget av det som har med färddatorn att göra (förbrukning, d.t.e. och mer allvarligt inte heller på/av dstc). Trots flera omstarter under dagen dök det inte upp men dagen efter var den tillbaka igen...

Fler som haft detta? Någon idé om vad det kan vara?
sensonic skrev:Råkade ut för en konstig historia. PLötsligt en dag var inte färddatorn tillgänglig. Ingenting hände när jag rullade på vänstra spakens hjul. Varningsmeddelande gick att få fram och att rulla mellan men inget av det som har med färddatorn att göra (förbrukning, d.t.e. och mer allvarligt inte heller på/av dstc). Trots flera omstarter under dagen dök det inte upp men dagen efter var den tillbaka igen...

Fler som haft detta? Någon idé om vad det kan vara?
du har väl nybilsgaranti ?? in med den bara
Min bråkade under två dagar, sedan har den fungerat igen. Vet inte om den sätter några felkoder och är inte i den positionen att jag för tredje gången under två månader kan lämna in bilen på garantireparation och förlora 2 arbetstimmar till...
Efter att ha kommit och gått i en vecka har färddatorn slutat fungera helt. Inget händer när jag snurrar på hjulet på vänster spak. Den har stannat i läget där den visar hur många km jag har kvar att köra på innehållet i tanken.
Garantin gick ut för några månader sedan.
Någon som har fått detta problem fixat och kan tala om vade det var?

Mvh
Kenneth
En vild idé kanske men går det att bryta strömmen helt genom att koppla ut batteriet och sedan ansluta igen efter 10 minuter? Kan hjälpa om det är ett mjukvarurelaterat fel? Kanske värt ett försök? Billigt sätt att enkelt testa iaf.

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]