Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
Jag har tre frågor ang ovanstående tillval till V70 D3 MY11.

Lågt sportchassi: Är det bara kortare fjädrar eller även andra styvare dämpare och bussningar? Känner man stor skillnad mot original?

VOC: Då kan man ju som bekant fjärrstarta värmaren via sms, men kan man ändå även ställa in tid precis som med tiduret?? Dum fråga men jag hittar ingen information om det.

El-baklucka: Är det en hållbar konstruktion eller kommer man bara skapa extra utgifter till sig själv om man planerar att ha bilen i 5 år? Tyckte nämligen att det både kändes o lät väldigt klent o allmänt smäckigt. Men verkar ju samtidigt väldigt praktiskt när frugan varit o handlat.

Mvh / Andreas
Hej Hinke! Kring både sportchassit och Bakluckan finns ett antal trådar i denna sektion. Prova att söka så kommer du hitta mer.

Kring sportchassit så består det av hårdare fjädrar, sänkta 15 resp 20 mm, Styvare dämpare, både kompression och returdämpning, samt styvare krängningshämmare. Stor skillnad mot original. Dock inte så hårt att man studsar fram. Funkar kanon på vanliga vägar utan försämrad komfort. Har det själv.

Kring luckan så har jag haft det på två bilar i rad utan anmärkning. Funkar klanderfritt. I Herrgårdsvagnspaketet är det ett prisvärt tillval när du får tonade och laminerade rutor också. Mitt råd är att läsa övriga trådar och bilda dig en egen uppfattning.

Dieselvärmaren har jag tyvärr ingen erfaranhet av då jag kör 2,5FT
Honke skrev:Jag har tre frågor ang ovanstående tillval till V70 D3 MY11.
VOC: Då kan man ju som bekant fjärrstarta värmaren via sms, men kan man ändå även ställa in tid precis som med tiduret?? Dum fråga men jag hittar ingen information om det.
Mvh / Andreas
Angående Volvo on Call MY11, svar JA du kan fortfarande programmera tiduret via färddatorn på samma sätt som tidigare med standardtiduret.
Användarvisningsbild
av Honke
Okej grabbar!

Tack för hjälpen, då är man ett steg närmare en beställning då. Nu är det bara att hoppas att lev tiden inte är orimligt lång....

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]