Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trojlee
Tänkte eftermontera xenon på min v70 II 09:a. Vad ska jag ha för lampa? H7 eller H7R? och måste jag ha ett kit för canbus? Någon som provat nått kitt?
Tacksam för hjälp...
/
Mats :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Variosboy
Sök på xenon i den här tråden så hittar du en trist tråd där en kille konverterade och hans kitt pajjade en styrbox i bilen som jag har för mig kostade 12000:- att få utbytt! Inte kul..
av trojlee
det måste ju ha berott på felkoppling eller?hittar inte tråden.. :?:
Måste ju vara en drös som konverterat eller?Vad behöver man?
Är ju jättevanligt med konvertering och har flera nöjda kompisar dock
med andra bilar. Visst lossar man strålkastarinsatsen på en V70 II genom
att dra upp dom två pinnarna ovanpå lyktan?
/
M
Användarvisningsbild
av Gurra82
mitt råd! du skulle köpt en bil med xenon från början
Användarvisningsbild
av VolvoB20
:evil: :evil: :evil: Jag tok-hatar alla som fulkonverterar halvljuset i sina bilar, det bländar ju satan djävlar i helvete :evil: :evil: :evil:

Om ni ska göra det, kör inte dessa satans lampor med piratsocklar, byt åtminstone ut hela insatsen till en riktigt som inte bländar.

Jag ber om ursäkt om det är helljuset du tänker konvertera, det är helt ok.
Användarvisningsbild
av Variosboy
trojlee skrev:det måste ju ha berott på felkoppling eller?hittar inte tråden.. :?:
Måste ju vara en drös som konverterat eller?Vad behöver man?
Är ju jättevanligt med konvertering och har flera nöjda kompisar dock
med andra bilar. Visst lossar man strålkastarinsatsen på en V70 II genom
att dra upp dom två pinnarna ovanpå lyktan?
/
M
Nej, det var inte felkopplat, det minns jag..
Klart att det går att göra utan risk, men då får man ju lägga till lite reläer å så så att xenonljuset är kopplat direkt till batteriet och bara styrs av ordinarie spänning.
Jag skulle köpa orginal lyktor med Xenon i och sätta i istället: Kanske inte billigare, men klart snyggare och med överlägsen funktion!
Brukar finnas att köpa på blocket lite då å då..
Användarvisningsbild
av opA
Han som styrboxen m.m gick sönder på hade kopplat korrekt och det att konvertera halvljuset verkar kunna ge alla möjliga fel.

Men vill du riskera en räkning på +12.000 kr bara för du vill ha xenon.. kör så de ryker. Antingen skulle du valt xenon till bilen när den beställdes, eller letat efter en bil med xenon om du köpte den begagnad ! :)
av swemax
Japp, halvljuskonvertering i glödinsatser suger purjo!
Helljuskonvertering ROCKAR!

Det varierar med årsmodeller och när ty[…]

230fk går snålt

Lite dum fråga men är du säker p&a[…]

Hej funderar på att byta ratt, har en MY 201[…]