Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ronnbaeck
Ska Volvo bara göra 4-cylindriga motorer och mindre om 10 år? ..menar ni att de kommer ha elmotorer till alla då!... så vi säger att om 10 år då volvo kommer med en ny v70 ..(alltså INTE den v70 som kommer om 2-3 år) kommer de använda sig av 3 och 4 cylindriga dieselmotorer med elhybrid drift.. så kanske t.ex.deras värsta modell blir en 4 cylindrig diesel motor med 230hk 520nm och el motor med 150hk kanske.. = 380hk =) .. GILLAS.(man kan ju få drömma lite)
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ronnbaeck skrev:Ska Volvo bara göra 4-cylindriga motorer och mindre om 10 år? ..menar ni att de kommer ha elmotorer till alla då!... så vi säger att om 10 år då volvo kommer med en ny v70 ..(alltså INTE den v70 som kommer om 2-3 år) kommer de använda sig av 3 och 4 cylindriga dieselmotorer med elhybrid drift.. så kanske t.ex.deras värsta modell blir en 4 cylindrig diesel motor med 230hk 520nm och el motor med 150hk kanske.. = 380hk =) .. GILLAS.(man kan ju få drömma lite)
Ja, jag tror att det är bertydligt mer sannolikt med elhybriddrift än att de utvecklar en ny stordiesel. Däremot kan de ju köpa in en stordiesel från en annan tillverkare under tiden.

Finns ju flera tillverkare som utvecklar elmotorer som är inbyggda i hjulen och då kan man "lätt" komplettera en tvåhjulsdriven diesel och få en fin fyrhjulsdrift.

Personligen skulle jag gilla det. Jag är inte beroende at att det står 3,5D på bagagekuckan utan mer intresserad av prestandan i sig.
av marcbe
XC90_Executive skrev:Om knappt 2 år kommer en dieselhybrid. D5 + elmotor.
Med massa mumsigt moment och EAWD... :-)-)
av perhall
EAWD är en grymt bra sak! Det bästa av två världar!
PH
av Amli
perhall skrev:EAWD är en grymt bra sak! Det bästa av två världar!
PH
Inte på Lexus RX450h i alla fall, har jag hört.
av perhall
Amli skrev:
perhall skrev:EAWD är en grymt bra sak! Det bästa av två världar!
PH
Inte på Lexus RX450h i alla fall, har jag hört.
Nej, det kan hända... men idén! För oss som bara behöver AWD för att komma loss en och annan gång... /PH

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]