- lör 15 maj 2010, 11:45
Primus skrev:Först en kommentar om det Gurra82 skrev i länken. Jag glömmer inte när jag köpte min SAAB 9000 2,3T med 200 Hk. Den gick som ett spjut. Men efter två månader tyckte jag att turbon laddade dåligt. In till verkstaden och fick beskedet att allt fungerade perfekt. JAg hade helt enkelt vant mig vid bilen...Ja, så är det! dessutom har ju vissa haft problem när de servar bilen och de laddar in ny motormjukvara då de trimmats av andra än Polestar. Polestar garanterar att deras mjukvara klarar av alla Volvos motormjukvaruupdateringar och det är också en trygghet. Har du tjänstebil så är det som du skriver, det enda möjliga. Har man däremot en bil som har några år på nacken och där alla fabriksgarantier gått ut så är något av de andra trimföretagen helt klart ett alternativ, tom ett bättre alternativ. Begagnatvärde vet jag inte men misstäner att Polestars "originaltrim" tom kan höja beg-värdet men det är ren spekulation.
Vad gäller Polestar så är anledningen två. Om jag tar Polestar direkt så "följer" det med tjänstebilen som vilket tillägg som helst :lol: + att våra interna regler förbjuder eftermontering av dylika saker. Och jag måste nog följa reglerna då det är jag som fattat beslut om dem.. 8)
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson