Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Electric
Momentum skrev:
Electric skrev:[
Har just beställt en D5 AWD R-Design för 385.000:- med en del options och paket. Ord.pris är 462.500:-
Hör med Volvohandlaren. Just nu är AWD billigare än utan. Låter konstigt men sant.
Det börjar likna hemelektronik det här
Alltid ett bättre pris i nästa veckas annonsblad

Fick du också köpa paketen till "vrakpris" ?
http://volvotorget.se/v70/paket/
De ska ju bara gå att få till D3 motorn
Den största rabatten var självfallet på bilen, men visst blev utrustningen lite billigare. Fick High Performance och Tidur utan kostnad.
Min bror som är volvoanställd hade inte fått köpa den billigare. Det kollade jag givetvis upp.
Sök på Blocket D5, Helsingborg. Inlagd 13/5.
Användarvisningsbild
av Momentum
Electric skrev:
Momentum skrev:
Electric skrev:[
Har just beställt en D5 AWD R-Design för 385.000:- med en del options och paket. Ord.pris är 462.500:-
Hör med Volvohandlaren. Just nu är AWD billigare än utan. Låter konstigt men sant.
Det börjar likna hemelektronik det här
Alltid ett bättre pris i nästa veckas annonsblad

Fick du också köpa paketen till "vrakpris" ?
http://volvotorget.se/v70/paket/
De ska ju bara gå att få till D3 motorn
Den största rabatten var självfallet på bilen, men visst blev utrustningen lite billigare. Fick High Performance och Tidur utan kostnad.
Min bror som är volvoanställd hade inte fått köpa den billigare. Det kollade jag givetvis upp.
Sök på Blocket D5, Helsingborg. Inlagd 13/5.

Bildeve AB?

Bytte du in någon bil? Eller var det rent köp?
av Electric
Det var rent köp! Min gamla bil såldes idag privat, så nu kör jag en skrothög tills jag hämtar ut den nya.
Skall sägas att jag inte beställt bilen i Helsingborg utan jag kontaktade min lokala volvohandlare som först inte trodde mig om priset, men slutligen kunde han erbjuda till samma pris. Fast lite bättre dock.
Användarvisningsbild
av Momentum
Electric skrev:Det var rent köp! Min gamla bil såldes idag privat, så nu kör jag en skrothög tills jag hämtar ut den nya.
Skall sägas att jag inte beställt bilen i Helsingborg utan jag kontaktade min lokala volvohandlare som först inte trodde mig om priset, men slutligen kunde han erbjuda till samma pris. Fast lite bättre dock.
Helt rätt
Man ska plåga sin lokala återförsäljare tills dom gråter blod - Dom skrattar ändå då man går :D
Men blev det en vanlig V70 AWD? Inte en XC70:a?
av Electric
Momentum skrev:
Electric skrev:Det var rent köp! Min gamla bil såldes idag privat, så nu kör jag en skrothög tills jag hämtar ut den nya.
Helt rätt
Man ska plåga sin lokala återförsäljare tills dom gråter blod - Dom skrattar ändå då man går :D
Men blev det en vanlig V70 AWD? Inte en XC70:a?
Vanlig och vanlig!
V70 D5 AWD R-Design. Vet att man kunde uppgradera till xc70 utan kostnad på vissa modeller, men kände att jag vill ha en bil åt det sportiga hållet.
Användarvisningsbild
av Momentum
Electric skrev: Vanlig och vanlig!
V70 D5 AWD R-Design. Vet att man kunde uppgradera till xc70 utan kostnad på vissa modeller, men kände att jag vill ha en bil åt det sportiga hållet.
Alla verkar ju vilja ha XC70, så kul men en kompis - Väntar själv på en V70D5AWD, dock inte R
Användarvisningsbild
av na96gen
Alltså 18% i rabatt.. coolt 8)
Normalt brukar en Volvohandlare köpa in en bil för listpris minus 12%. Så någon rabatt från generalagenten/fabriken måste ligga bakom.
Hur ska man göra nudå? :???:
Användarvisningsbild
av Momentum
na96gen skrev:Alltså 18% i rabatt.. coolt 8)
Normalt brukar en Volvohandlare köpa in en bil för listpris minus 12%. Så någon rabatt från generalagenten/fabriken måste ligga bakom.
16,75675675675676% får jag det till
av Enzo
Det är en "hemlig" kampanj för att möta VWs kampanj på Passat med 4-Motion.
Jag blev erbjuden en d5AWD Summum för 335, sedan tillkommer ju resten som vanligt så klart. Men även en ren sån är ju en fin bil. Nu var jag sannolikt lite korkad då jag gick på en XC i alla fall. Då blev det inte riktigt samma rabatt.
av Electric
na96gen skrev:Alltså 18% i rabatt.. coolt 8)
Helt klart måste det ligga en kraftig rabatt från generalagenten till åf.
Det lustiga var att ville jag ta bort AWD skulle priset hamna runt 397.000:- .UTAN AWD ALLTSÅ!!!! Som är 20.000:-
dyrare normalt. Hmm! Ville egentligen från början ha en utan AWD, men va fan, nog måste detta vara en bättre deal.

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klim[…]

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommendera[…]